Az egyezség értelmében a webvilág legbefolyásosabb társaságának számító Google jogot szerez arra, hogy hirdetéseket értékesítsen a Yahoo! oldalain. A megállapodás évente mintegy 800 millió dollárnyi bevételt hozhat a Yahoo!-nak a vállalat menedzsmentje szerint, azonban a gyakorlati megvalósítást három és fél hónappal elhalasztották, hogy időt adjanak az amerikai igazságügyi minisztériumnak az ügylet felülvizsgálatára.
Az szinte biztos, hogy a két cég jókora ellenállásra számíthat a megállapodás kapcsán a Yahoo! felvásárlásával próbálkozó Microsoft részéről, amely nyilván mindent elkövet majd annak érdekében, hogy megakadályozza az együttműködést. A tét nem kicsi, hiszen a 40 milliárd dollár körüli online reklámpiac mintegy felét a keresési találatok mellett megjelenített hirdetések adták a múlt évben. A világ vezető szoftvergyártója, amely évek óta igyekszik megerősíteni helyzetét az internetes üzletben is – egyelőre mérsékelt eredménnyel – már korábban jelezte, hogy a két legnagyobb keresőcég közötti együttműködés eredményeként a Google 90 százalék körüli részesedéshez jutna a webes keresésekhez kapcsolódó hirdetések piacán.
A Microsoft webes részlegére az utóbbi két és fél évben 7,5 milliárd dollárt költött, azonban az elmúlt üzleti évet 745 millió dolláros veszteséggel zárta az üzletág, és a legutóbbi üzleti negyedévben is 228 millió dolláros veszteséget halmozott fel. Ugyanakkor a Google negyedévről negyedévre javít az eredményein. Az elmúlt évben a cég hétszer annyi bevételre tett szert netes hirdetésekből, mint a szoftvergyártó.
A Google-lal való egyezség egyértelmű próbálkozás a Yahoo! vezetése részéről arra, hogy megbékítsék a Microsoft-ügylet meghiúsulása miatt elégedetlen befektetőket.
További részletek itt olvashatók.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.