BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Cseteljen rajzfilm-figuraként a Google-lal! Próbálja ki!

A tőle megszokottnál merészebb ötlettel rukkolt elő a Google. Lively nevű szoftvere segítségével rajzfilm figurához hasonló karakterként a saját készítésű chat szobában cseveghetünk, az eredményt pedig könnyen megoszthatjuk.

A Google különösebb hírverés nélkül, blogján tudatta, hogy elindította Lively nevű szolgáltatásának teszt verzióját. Az alkalmazás célja, hogy előbbé, változtosabbá és szórakoztatóbbá tegye az online kommunikációt – tudósít a New York Times.

Ennek érdekében a hagyományos két dimenziós karakterek helyett a Lively segítségével 3D-s avatart készíthetünk. A saját tervezésű virtuális személyisünket  a szintén személyre szabott chat szobánkban mutathatjuk meg másoknak. A csevegés buborékokban szövegként jelenik meg a képernyőn. A csetszobákban egyszerre húszan tartózkodhatnak, a virtuális helyiség falait pedig igény szerint YouTube videókkal, képekkel díszíthetik fel a résztvevők. A nagyobb nyilvánosság érdekében a csetszobák könnyedén beilleszthetőek blogokba vagy akár videóként is feltölthetőek a YouTube-ra.

</object

A szoftver kifejlesztéséért felelős Niniane Wang azt állítja, a Lively a Google 20 százalékos szabálya segítségével jött lére. A mérnök arra utal ezzel, hogy a keresőóriás üzleti filozófiája szerint minden alkalmazottnak egy héten egy munkanapot a saját projektjeik kifejlesztésével kell tölteniük. Wang szabadidős tevékenysége gondot okozhat az esetleg konkurenciát jelentő Second Life tulajdonosai számára. A virtuális világot üzemeltető Linden Labs viszont nem lát okot az aggodalomra, véleményük szerint ugyanis az ő alkalmazásuk többet jelent három dimenziós alkalmazásnál. A cég vezérigazgatója szerint a Second Life keretében a legkülönbözőbb tevékenységeket lehet űzni, a felhasználók virtuális
érintkezései során egy millió dollárt cserél gazdát naponta.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.