A cég közölte: tapasztalata alapján számos kártyás ügyfél nem, vagy csak nagy körültekintéssel használja telefonját külföldön, tartva az előre nem látható telefonköltségektől, illetve attól, hogy egyenlegük a vártnál hamarabb elfogy.
A Pannon GSM Távközlési Zrt. legutóbbi jelentésében arról számolt be, hogy 38,056 milliárd forint eredményt (EBITDA) ért el az első félévben, szemben az egy évvel korábbi 37,483 milliárd forinttal, a cég bevétele 93,759 milliárd forintról 91,132 milliárd forintra csökkent.
A cég magyarázata szerint az alacsonyabb végződtetési és roaming (barangolási) díjak miatt a Pannon árbevétele 1 milliárd forinttal csökkent, a forintban számított egy főre jutó havi mobil árbevétel, az úgynevezett „blended ARPU” index pedig 6 százalékkal mérséklődött az előző év hasonló időszakához képest. Ezt a csökkenést részben ellensúlyozta a nagyobb ügyfélkör és a mobil szélessávú internet-szolgáltatásokból származó árbevétel. Az alacsonyabb értékesítési költség kompenzálta az árbevétel visszaesését, így az értékesítés bruttó eredménye emelkedett.
A hangforgalom kis- és nagykereskedelmi árát szabályozó uniós roaming-rendelet 2007. június 30-án lépett hatályba azzal a céllal, hogy csökkentse a díjakat. A szabályozás hatására már tavaly nyár végére jelentősen, 25-50 százalékkal csökkent a beszédcélú roaming hívások ára Európában. Az előírásokat a szolgáltatók betartották, de az ERG javaslata szerint az eredetileg 3 évre hozott rendelkezést hosszabb távon fenn kell tartani, mert a piacon a korábbi várakozásokkal ellentétben nem alakult ki árverseny a szolgáltatók között. Az uniós rendelkezés következtében a tagországokban drasztikusan csökkentek a hanghívások barangolási díjai. Magyarországon augusztusban 220-250 forintról 140 forint körüli összegre csökkent a külföldről kezdeményezett mobilhívások ára, a hívásfogadásé pedig mintegy 70 forintra. A tapasztalatok szerint a szolgáltatók árai beálltak nagyjából az árplafonra, nem alakult ki nagy aláígérési verseny.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.