Árammal működő és a korábbiaknál kisebb autók előállítására készül a legnagyobb és a a harmadik legnagyobb amerikai autógyártó, a General Motors és a Ford. A GM villanymotoros kisautója, a Chevy Volt óránként 40 mérföldet (64 kilométert) képes majd megtenni teljesen feltöltött lítium ionos akkumulátorjával. Első példányai 2010-ben készülnek el, de addig is van teendő: a gyártó Amerikai-szerte több mint harminc helyi villamos energia társasággal tárgyal arról, hogyan lehet majd ellátni árammal az ország útjain megjelenő villanyautó flottákat.
E járművek tömeges elterjedésével ugyanis érzhető áramkereslet növekedésére lehet számítani, bár nem tudni, mekkorára is, erről ugyanis még nem szól a The Daily Telegraph híre. A GM azért is lobbiba fogott, hogy adókedvezménnyel lehessen majd vásárolni az újfajta, ám drágának ígérkező jószágokból.
Az eddig a négykerék meghajtásúakra és a furgonokra szakosodott Ford is a kisebb méretű autókra helyezi át gyártása súlypontját, így próbálván a mostaninál nagyobb hányadot kihasítani a szűkülő személyautópiacból. Mindkét céget erősen sújtja a növekvő alapanyag költség és a csökkenő eladás. A Ford várhatóan ma - negyedéves eredményei közlésével egy füst alatt - jelenti be, hogy három nagy észak-amerikai gyárát átalakítja kisebb autók összeszerelésére.
Összesen hat, jelenleg Európában készülő modell előállítása indulhat meg az USA-ban, azok, amelyek közepes méretűek és jobb az üzemanyag hasznosításuk. Ilyen lehet például a Ford Fiesta, vagy a Ford Focus kompakt változata. A Ford új stratégiájának a közepén a lap várakozásai szerint a kisebb Mercury Marque áll majd. A hírből nem derül ki, hogy az amerikai összeszerelés hogyan érinti ugyanazon modellek európai gyártását.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.