Az Interfax hírügynökség idézte az AvtoVAZ elnökét, aki szerint az AvtoVAZ 1,4 és 1,6 literes motorok gyártását tervezi, első lépcsőben évi 450 ezer darabot. A motorokat Ladákba, illetve Renault modellekbe szerelik be.
A tervezett megállapodást - amelyről pénzügyi részletek egyelőre nem állnak rendelkezésre - várhatóan szeptember 5-én hagyják jóvá a részvényesek.
Azt sem lehet egyelőre még tudni, hogy az AvtoVAZ új gyárat épít, vagy a meglevő termelő egységeket korszerűsíti.
A Renault idén februárban vette meg az AvtoVAZ részvényeinek 25 százalékát plusz 1 részvényét. A Renault az üzletrészért egymilliárd dollárt fizetett, ezt a gyár 2008-2009-es gazdasági évben elért eredményétől függően további, de 160 millió dollárt meg nem haladó összeg követhet.
A Togliattiban lévő AvtoVAZ (Volgai Autógyár) a hatvanas években épült a Fiat közreműködésével, legismertebb modelljei a Ladák és a NIVA terepjáró, és érdekessége, hogy a legtöbb alkatrészt "házon belül" gyártják.
Februárban azt közölték, hogy az első közös autó a Renault Logan alapján készülő, univerzális hétszemélyes, olcsó modell lesz, amelyből az első Lada névvel jövőre gördül ki a gyárból. A tervek szerint 2011-12-ben évi 1,2 millió, 2014-re 1,5 millió gépkocsi készül az AvtoVAZ-ban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.