A szlovák lakosság tavaly 28 milliárd koronával (929 millió euró) járult hozzá az egészségügy költségvetéséhez, ami 5,1 milliárd koronával (169 millió euró) több, mint 2006-ban; akkor az első kilenc hónapban még fizetni kellett a 20, illetve 50 koronás díjakat.
A kormány tegnap vitatta meg az Egészségügyi Felügyeleti Hivatal jelentését az egészségbiztosítás helyzetéről a 2007-es évben. Az egészségügy bevétele a biztosítási járulékból 2007-ben 10 százalékkal, több mint 8 milliárd koronával nőtt, és megközelítette a 90 milliárdot.
Mintegy felére csökkent ugyanakkor tavaly az egészségbiztosítók nyeresége. 2006-ban a már hosszabb ideje működő 5 egészségbiztosító több mint 1,9 milliárd koronás nyereséget mutatott ki, de 2007-ben már csak 900 millió korona volt a hasznuk.
A legnagyobb hasznot - 466,945 millió koronát - a Dôvera érte el, 2006-ban azonban az akkor még önálló Sideriával együtt közel 967 millió koronás nyereséget mutattak ki. Felére esett vissza tavaly az Apollo haszna is: 228,16 millió koronára.
Az állami egészségbiztosítók közül a Közös Egészségbiztosító gazdálkodott jobban, 174 millió koronáról 2007-ben 206,2 millióra növelte nyereségét. Az Általános Egészségbiztosító a 2006-os 201 millió korona helyett csak 1,8 millió korona hasznot termelt.
A tavalyi nyereséget még szabadon felhasználhatják a biztosítók. A Dôvera részvényesei úgy döntöttek, hogy osztalék formájában kifizetik, az Apollo részvényesei a biztosítóban hagyták a nyereséget. Az idei nyereséget 2009-ben már kötelesek a gyógykezelés költségeire fordítani.
A két új egészségbiztosító - az Európai és az Union -, melyek csak tavaly kezdték működésüket, sok millió koronás veszteséget könyveltek el, az Európai Egészségbiztosító tulajdonosa idén fel is számolta a biztosítót. A Dôvera részvényesei már pert indítottak nemzetközi bíróságon a szlovák állam ellen, és az elmaradt haszon miatt 15 milliárd koronás kártérítést követelnek. Ugyancsak pereli az államot az Union Egészségbiztosító tulajdonosa is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.