BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nincs többé Philips monitor!

Beszünteti a monitor gyártást a holland Philips Electronics. A vállalat világ legnagyobb monitorgyártójának, a kínai TPV Technology részére értékesítette a tevékenységet. A megállapodás értelmében a TPV használhatja a Philips márkanevet.

A Royal Philips Electronics (NYSE:PHG, AEX:PHI) ma bejelentette, hogy megállapodást kötött az TPV Technology Limited vállalattal (SEHK:903) a márkanév-használat főbb feltételeiről és körülményeiről, melynek értelmében a Philips átadja a PC monitorokat magába foglaló IT Display üzletágát a TPV-nek. Ez a lépés összhangban áll a Philips korábban tett bejelentésével, melynek értelmében kötelezettséget vállalt arra, hogy határozott lépéseket tesz a televízió üzletág – melynek az IT Displays egy része - nyereségességének javítása érdekében.



A megállapodás értelmében a TPV – a világ legnagyobb PC monitor gyártója – lesz felelős a Philips IT Displays kereskedelmi és marketing tevékenységéért. A márkanév-használati megállapodás részeként a TPV kizárólagosan használhatja a Philips márkanevet a PC monitorok esetében világszerte, melyért a Philipsnek bevétellel arányos jogdíjat fizet. A Philips IT Displays forgalma 600 millió euro volt 2007-ben. A tranzakció lezárása még 2008-ban várható a felügyeleti szervek jóváhagyásának függvényében.

A TPV-vel kötött megállapodás a Philips következő lépését mutatja annak érdekében, hogy alapvetően újrapozícionálja magát a digitális kijelzők piacán és felgyorsítsa a televízió üzletág területén tett törekvéseit a nyereségesség növelésére. Áprilisban a vállalat már bejelentette, hogy a fogyasztói televíziókkal kapcsolatos üzleti tevékenységét átadja Észak-Amerikában, míg ezzel egyidőben további lépéseket tesz a globális beszállítói bázis optimalizálására. A Philips továbbra is tartja magát televízió üzletágának optimalizálásához, melyre 2008 első negyedévében megközelítőleg 66 millió eurót fordít.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.