BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Nő az online utazás foglalásának népszerűsége

A HurráNyaralunk.hu utazási iroda megbízásából az [origo] média-portfoliójában készített év eleji felmérés szerint továbbra sem csökken a magyarok utazási kedve. Az internetes portálon megjelent kérdőívet kitöltők 86%-a biztosan tervez külföldi pihenést 2008-ban, de egyre nagyobb azoknak a száma is, akik üzleti vagy egyéb céllal készülnek útra kelni.

Az utazások előkészítésében ma már egyértelműen az interneté a főszerep, hiszen amíg az online információgyűjtés fontossága az ötös skálán 4.47 pontátlagot ért el, addig az utazási irodák végiglátogatását egyre kevesebben tartják nélkülözhetetlennek (ebben az összevetésben az élőben kapott információk jelentősége csupán 2.05-ös osztályzatot kapott).

Legyen szó szervezett utazásról vagy repülőjegy vásárlásról, az utazóközönség egyre jobban bízik az internetes foglalásban: csupán a válaszadók 28 százaléka gondolja úgy, hogy az online foglalás nem megbízható. Egyértelműen jelzi ezt a tendenciát, hogy a megkérdezettek több mint 90 százaléka tekinti a lehető legkényelmesebbnek és leggyorsabbnak ezt a megoldást, ráadásul a nagy többség tapasztalata szerint a világhálón talált árak legtöbbször még kedvezőbbek is az irodákban kapott ajánlatoknál (a megkérdezett 1130 ember 74%-a, tehát 832 fő értett egyet ezzel az állítással). További előnyként emelték ki a válaszadók, hogy az alternatívák az interneten hasonlíthatóak össze legegyszerűbben (ezzel 94%, vagyis 1062 ember értett egyet).

 

Az online utazás- és repülőjegy-értékesítőkkel kapcsolatos elvárásokról elmondható, hogy az utasközönség – a nagy választék, valamint az objektív, azonnal teljes árakat közlő tájékoztatás mellett – a foglalásra adott azonnali visszaigazolást, illetve kapcsolatfelvételt tekinti a legfontosabbnak. (Az ötös skálán a teljes ár közlésének fontossága 4.6, a széles választék 4.28, a gyors visszaigazolás pedig 4.35-ös pontátlagot kapott.) Ez utóbbi - amellett, hogy az utazás kiválasztásakor gyors segítséget is jelenthet - a szolgáltatás hitelességét és színvonalát is erősíteni látszik az ügyfelekben.


Az erre szakosodott magyarországi cégek közül a honlapok ismertségét, valamint az igénybe vett szolgáltatások számát tekintve is a HurráNyaralunk.hu végzett az élen. Őket a magyar internetezők közel 60%-a (1130 emberből 656) ismeri, minden tíz emberből legalább ketten pedig ügyfélként is kapcsolatba kerültek a nyolc éve létrejött online foglalási központtal. A HurráNyaralunk.hu, a Budavár Tours-t, valamint a LastMinute.hu-t megelőzve lett első a felmérés szerint.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.