BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

T-Mobile: 60 százalékos mobilinternet-lefedettség

A T-Mobile 60 százalékos lakossági lefedettséget ért el a szélessávú mobilinternet szolgáltatásban.

A 3G/HSDPA-hálózat folyamatosan bővítése révén már 193 településen, már közel 6 millió ember lakóhelyén érhető el.

A szolgáltató az év végéig a tavalyinál nagyobb számú új települést fed le szélessávú hálózatával, azonban a területi lefedettség bővítése mellett a hálózat kapacitására is kiemelt figyelmet fordít. A használat ugyanis dinamikusan emelkedik, az adatforgalom az elmúlt egy év alatt a tizenhatszorosára nőtt - közölte a T-Mobile.

A T-Mobile a lefedett településeken is folyamatosan bővíti hálózatát, csak Budapesten és környékén a meglévőkön túl idén 100 új 3G/HSDPA bázisállomást helyez üzembe.

Tavaly a T-Mobile a cég gyorsjelentése szerint 2,3 milliárd forintot fordított mobil szélessávú beruházásokra Magyarországon.

A Magyar Telekom a Deutsche Telekom International Finance B.V. közvetítésével hosszú lejáratú hitel megállapodást írt alá az Európai Befektetési Bankkal (EIB), az 50,6 milliárd forint értékű hitelt a magyar távközlési cég egyebek közt mobil szélessávú projektjeinek finanszírozására használja fel.

A hitelszerződés aláírása alkalmából Bóna Ákos, a Közlekedési, Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium szakállamtitkára kifejtette: a hírközlésért felelős tárca azt várja a Magyar Telekomtól, hogy 2009 végéig a mobil szélessávú internet-lefedettség az ország területének legalább 90 százalékára terjedjen ki. Ezzel az e területen élő lakosság 98 százalékának az információs társadalom szolgáltatásaihoz való hozzáférése lehetővé válik.

A becslések szerint mintegy 300.000 ezer a mobilinternet előfizetéssel rendelkezők száma Magyarországon. Tavaly a mobil-internet előfizetők száma 73 százalékkal nőtt, a szélessávú internetpiacon a mobilszolgáltatók 2 százalék fölé növelték összesített piaci részesedésüket.

Az adatok összesítése e piaci szegmensről még nem igazán kiforrott. A Gemius Hungary webanalitikával és forgalomelemzéssel is foglalkozó cég kutatáa szerint: februárban a Vodafone mobil internetes hálózatán keresztül látogatta a legtöbb felhasználó (cookie) a magyarországi weboldalakat. A felmérés szerint ezen az alapon számítva a Vodafone részesedése 38,3 százalék volt, miközben a T-Mobile-é 37,4 százalékot, a Pannoné pedig 24,3 százalékot ért el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.