"A versenyfeladat egy közepes vállalkozás internetes látogatottságának felfuttatása a Google AdWords programjával, a cég ehhez kétszáz dolláros keretet biztosított a csapatoknak" - mondta el a Google Magyarország igazgatója, Peresztegi Zoltán.
A főiskola három csapattal indult a versenyben, a nyertesek egy PC bérléssel foglalkozó és használt számítógépeket árusító kisvállalkozás kampányát készítették el az AdWords-re alapozva. A csapat látogatást nyert a Google londoni központjába.
A kampányban résztvevő kisvállalkozás vezetője, Tóth Zoltán elmondta, a 200 dolláros keretnek csak egy részét, mintegy 22.000 forintot használtak fel. A kampány három hete alatt egymillió forintot forgalmaztak, ez korábban egy éves érték volt.
A hirdetések megjelenése után öt perccel már érdeklődtek a termékek iránt és az első héten elfogyott a teljes raktárkészlet.
A Google 200 csapatra számított a versenyen, ezzel szemben 47 ország 1650 csapatának mintegy 8500 diákja küzdött egymással. A 150 legjobb csapatot a Google által különleges algoritmusa rangsorolta, a legeredményesebb 10 csapatnál pedig egyetemi tanárokból álló zsűri döntött a végső sorrendről.
Az összetett verseny győztese a Nyugat-Ausztráliai Egyetem csapata lett, akik egy perth-i falmászó terem kampányát vitték sikerre.
Az európai, közel-keleti és afrikai régióban a Berni Egyetem csapata teljesített a legjobban, ők egy svájci utazási iroda forgalmát lendítették fel. Az amerikai régió győztese a Pennsylvaniai Állami Egyetem hallgatói voltak, akik egy Pennsylvaniával foglalkozó turisztikai weboldalra csábítottak új látogatókat.
Magyarországon egyedül a tatabányai MÜTF-ön oktatnak online marketinget, másoddiplomás képzésben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.