A nyugat-európai gázellátás forrásainak szaporítására tervezett Nabucco költségeit a korábbi 7 milliárd dollár helyett már 12 milliárdra becsülik. A gázvezeték építésének kezdetét eredetileg jövőre tervezték, ám ezt várhatóan 2010-re fogják halasztani.
A Nabuccón Kaszpi-tengeri és közel-keleti földgázt szállítanának Törökországon, Bulgárián, Románián és Magyarországon át az ausztriai elosztóba. A gázvezeték enyhítené Európa függőségét a Gazprom orosz gázmonopóliumtól. Oroszország ugyanakkor maga is egy közvetlenül konkuráló gázvezeték, a Déli Áramlat kiépítését tervezi 2013-ra, amellyel megőrizhetné egyeduralmát a térségben, írta az amerikai újság.
Steven Pifer, a Brookings Intézet munkatársa rámutatott, hogy míg az Európai Unió mint közösség a Nabucco megvalósítását pártolja, néhány tagállam, például Németország és Ausztria kormánya önállóan a Déli Áramlat mellett teszi le voksát. Egyes közép-kelet-európai országok, amelyek kezdetben a Nabuccót támogatták, újabban hajlanak megváltoztatni az álláspontjukat. A mindkét tervezett gázvezeték szempontjából kulcsfontosságú tranzitországnak számító Magyarország és Szlovénia már hivatalosan is megállapodott Oroszországgal a Déli Áramlatban való részvételről.
A lap kiemelte, hogy a két ország állítja: döntésüket nem politikai megfontolás motiválta. Zeyno Baran, a washingtoni Hudson Intézet szakértője úgy vélekedett a lapban, hogy a Nabucco-vállalkozás alapvetően azért akadozik, mert az európaiak megosztottak a kérdésben. Sem Brüsszel, sem a nagyobb nyugat-európai országok vezetői nem állnak ki nagyon határozottan a terv mellett, mert egyikük sem akarja magára haragítani Oroszországot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.