A Stadler Rail Group (Stadler) 50 darab FLIRT villamos motorvonat gyártására és szállítására kapott megbízást a Norvég Nemzeti Vasúttársaságtól (NSB), további 100 motorvonatra vonatkozó opcióval. A megrendelés értéke 640 millió svájci frank, amely mintegy 90 milliárd forintnak felel meg. Ezzel a megrendeléssel Norvégia már a 10. ország, amely az elővárosi közlekedés fejlesztése érdekében a Magyarországon is üzemelő, 2009-től Szolnokon is gyártott FLIRT típusú motorvonatokat állítja forgalomba, így az értékesített FLIRT-ök száma eléri a 463-at. A Stadler a megbízást a bussnangi gyárában teljesíti, míg a Szolnokon felépülő magyarországi üzem a Csoport további megrendeléseinek teljesítésében vesz majd részt.
A megrendelt járművekből 26 FLIRT-öt az NSB Oslo elővárosi közlekedésének „hosszú helyiérdekű” vonalain állít majd forgalomba, ezeket a Stadler 2013-ig szállítja le a vasúttársaságnak. A további 24 darab motorvonat Dél-Norvégia területén Bergenig bezárólag közepes távolságú járatként üzemel majd. A járműveket a Stadler úgy alakítja ki, hogy megfeleljenek a norvégi téli időjárás által támasztott zord körülményeknek is.
Az NSB által megrendelt járművek alapja a vasútforgalomban már bizonyított FLIRT motorvonat, amelyet néhány területen továbbfejlesztett a Stadler. Az NSB-nek szállítandó ötrészes vonatok a négyrészes FLIRT-öknél megszokott kettő helyett három meghajtással rendelkeznek majd. A jármű szélessége 3.200 mm lesz, így a nagyobb kocsiszekrénynek köszönhetően, az Oslo régióban közlekedő 26 motorvonat, 3+2-es elrendezéssel, 296 ülőhellyel rendelkezik majd. A „rövid regionális” rendeltetésű további 24 FLIRT vonat 2+2-es elrendezéssel 231 ülőhelyet biztosít, amelyből 42 első osztályú lesz. Hasonlóan a legtöbb FLIRT vonathoz, az NSB által rendelt járművek végsebessége 160 km/h lesz, ugyanakkor a tervezés lehetővé teszi, hogy a vonatok minimális módosításokkal a 200 km/h végsebességet is elérjék.
A közelmúltban elnyert, 50 darab DOSTO emeletes motorvonatra vonatkozó, SBB (Svájci Szövetségi Vasúttársaság) megbízással együtt a jelenlegi megrendelés jelentősen hozzájárul a Stadler Csoport gyártókapacitásának előnyös, hosszú távú kihasználásához. A Stadler altenrheini gyára az emeletes motorvonatok kompetencia központjaként működik tovább. Az NSB megbízását a Stadler a bussnangi gyárában teljesíti, amely az elmúlt évek során a FLIRT vonatok kompetencia központjává vált. A Stadler a svájci Oberwinterthur-ban egy új forgóváz kompetencia központot is létrehoz, amely éves szinten 600 forgóváz legyártására lesz képes. A kapacitás igény esetén 1.000 darab forgóvázra emelhető.
A Stadler Szolnokon felépülő magyarországi gyára a Csoport további megrendeléseinek teljesítésében vesz majd részt. A jelenlegi tervek szerint a magyarországi gyártás előreláthatólag 2008 végén indulhat el. További fejlesztések mellett teljes kapacitás esetén az üzem egy év alatt legalább 200 alumínium kocsitest előállítását végzi majd el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.