BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kelet-Európa torkai mentették meg a világhírű sörmárkát

Jó félévet zárt a dán Carlsberg söripari csoport, elsősorban a kelet-európai értékesítés jelentős növekedésének köszönhetően: adózott eredménye 1,5 milliárd dán koronára (201 millió euró) nőtt az egy évvel korábbi 1,2 milliárdról.

A világ ötödik söripari csoportjának elnöke szerint legfőképpen az orosz piacon értek el sikereket, ott részesedésük megközelítette a 40 százalékot. Orosz menetüket a legnagyobb orosz sörfőzde, a Baltika márka gyártójának tulajdona jelenti - a Carlsberg Magyarországon is be kívánja vezetni az orosz sörmárka egyes fajtáit.
 
Miközben Észak-és Nyugat-Európában alig nőtt az értékesítés, Európa keleti felén - beleértve Oroszországot is - 52 százalékkal több sört adtak el. Összességében az eladás 56 millió hektoliterről 61,3 millióra, a bevétel 21,5 milliárd koronáról 27 milliárdra nőtt. Gyors szorzás: 61,3 millió hekto összesen több mint 12 milliárd korsó sört jelent.

A Carlsberg - a Heineken csoporttal szövetkezve - idén tavasszal vette meg a brit piacvezető Scottish and Newcastle (S&N) céget 10,2 milliárd euróért, ennek következményeként több sörgyár bezárást tervezik Európában. A cég az elmúlt hetekben adta el török és izraeli sörgyárakban bírt részesedését is.

Tavaly a csoport 5,3 milliárd dán korona üzemi eredményt ért el, 30 százalékkal többet, mint 2006-ban. Az idén 5,9 milliárd korona üzemi eredményt vár a cég.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.