Az említett hír az Eliot Spitzer botrányról szólt és – sajnálatos módon – a szövegben megjelent a "kiskorú lányok" kifejezés. Az AP híranyagában így jelenhettek meg a YouTube-ra, Flickr-re és más weblapokra feltöltött képanyagok, amelyek ezt a címet viselték. A bakit sokan észrevették és blogokon szóvá is tették. Az AP kérdésére a Yahoo illetékesei közölték: a lehető leghamarabb eltávolították a kéretlen hivatkozást – tájékoztat a Yahoo News.
Az eset azt példázza, hogyan tréfálhatja meg a híripar résztvevőit az automatizált linkelés. A Yahoo Shortcuts nevű program szövegrészeket emel ki a cikkekből és – optimális esetben – az azokkal kapcsolatos hivatkozásokat rendeli hozzájuk. Az ehhez hasonló kritikus keresőkifejezéseket a rendszernek elvileg ki kellene szűrnie, mivel rendelkezik egy a tiltott szavakat tartalmazó listával.
Nem lehet pontosan megmondani, hogyan került a kiskorú lányok kifejezés a kiemelések közé. "A Yahoo Shortcuts több algoritmus segítségével számítja ki, melyek a legrelevánsabb találatok egy adott kifejezésre" - jelentette ki Meagan Busath, a cég szóvivője. Felvetődik annak a lehetősége, hogy a kiskorú lányok az egyik legnépszerűbb keresőkérdés, a Flickr-en jelenleg több mint négyszáz ilyen témájú kép található.
Nem ez az első eset, amikor az automatizált hivatkozásgyűjtés furcsa eredményekhez vezet. A Google AdSense rendszere például korábban azzal tréfálta meg az olvasókat, hogy egy meggyilkolt, majd bőröndbe gyömöszölt emberről szóló anyag mellé egy bőröndöket forgalmazó cég reklámját illesztette. A Yahoo egyik korábbi baklövése során egy Barack Obamát ábrázoló képet tett az Osama bin Ladenről szóló képsorozat elejére. A tévedés logikus volt: a szenátor éppen egy az al-Kaidával kapcsolatos meghallgatáson vett részt, és a gyűjteményben az ő fotója volt a legfrissebb.
A Yahoo-n kívül több médium, köztük a New York Times is használ automatikus hivatkozási mechanizmust, de az eljárás bevezetését fontolgatja a Time is. Szakértők szerint a hatalmas információ tömeg miatt a fő cél a megfelelő egyensúly megtalálása a releváns és a lényegtelen adatok között annak érdekében, hogy az internetes olvasás több élményt nyújtson. Az automatikus linkelés ugyanakkor a kiadók számára anyagi szempontból is jól jöhet, hiszen az olvasókat közvetlenül átirányíthatja azokra a kereskedelmi oldalakra, ahol a cikkekbe említett termékeket megvásárolhatják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.