Heather Armstrong’s szatirikus-humoros blogja az anyaságról igazi sikertörténet. Bár a pontos számok nem ismertek, a látogatottsági statisztikák szerint a közönség a hétszeresére nőtt az elmúlt két évben a honlapra hirdetéseket közvetítő Federal Media szerint – írja a New York Times. Eszerint 850 ezer nőt kíséri figyelemmel Armstrong életét.
A comScore felmérései kimutatták: a kifejezetten nőknek szánt webes tartalmak minden más műfaj képviselőinél gyorsabban növekedtek, egy év alatt 35 százalékkal több mamás blog és női fórum jött létre. A cég júliusi mérése szerint az előző év hasonló időszakához képest 27 százalékkal emelkedett a látogatók száma. A hirdetők pedig már felfigyeltek a lehetőségre, ezt mutatja, hogy egy hónap alatt 4.4 milliárd display alapú reklámot helyeztek el a női weboldalakon.
A média óriások azonban nem elégszenek meg ennyivel: sorra vásárolják be magukat a sikeres portálokba. Az amerikai kábelszolgáltató, a Comcast a múlt héten 125 millió dollárért szerezte meg a DailyCandy nevű szájtot, Az NBC Universal, a General Electric és a Venrock pedig közös vállalkozásukon keresztül invesztáltak 5 millió dollárt egy 2 200 női blogot magába foglaló hálózatba. A Yahoo májusban hozta létre a Shine című weboldalt, amely a hagyományos női magazinoktól átvett anyagok mellett saját tartalmakkal is megcélozza a nőket.
Márpedig úgy tűnik, hatékonyabban lehet kifejezetten nőknek hirdetni, mint férfiaknak. Ennek oka, hogy a statisztikák szerint a nők sokkal szívesebben látogatják a speciálisan számukra készített weboldalakat, mint a férfiak. Az AOL Living nevű női oldala például júniusban több mint 16 millió egyéni látogatót vonzott, míg férfiaknak szánt verziója, az Asylum alig több mint 3 millió olvasót gyűjtött ugyanebben az időszakban.
Szakértők szerint a különbség abból adódhat, hogy a nők szívesebben anekdotáznak és osztják meg élményeiket egymással. Ezt a hajlamot a cégek is kihasználják, a Wal-Mart például a CafeMom weboldalon vásárlási utalványokat ajánlott fel azoknak, aki a blogon a cég termékeiről írnak. De nem mindenki kedveli az ilyen, közvetlen stratégiát. A J. C. Penney nőknek akarta bemutatni tavaly őszi bútor kollekcióját. A cél érdekében létrehozott egy lakásdekorációval foglalkozó weboldalt női bloggerek együttműködésével, majd saját termékeinek reklámjait kapcsolta az újonnan létrehozott tartalmakhoz.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.