BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kismama-lapok, női blogok előnyben - Túllépnek a férfiakon a reklámozók

Kismama-lapok, blogok, női fórumok – az új média kifejezetten nőkre szakosodott ágaira a reklámozók is felfigyeltek. A kifejezetten nőknek készülő, webfelület 35 százalékkal nőtt az Egyesült Államokban, 84 millió látogatót biztosítva az őket célzó vállalatoknak.

Heather Armstrong’s szatirikus-humoros blogja az anyaságról igazi sikertörténet. Bár a pontos számok nem ismertek, a látogatottsági statisztikák szerint a közönség a hétszeresére nőtt az elmúlt két évben a honlapra hirdetéseket közvetítő Federal Media szerint – írja a New York Times. Eszerint 850 ezer nőt kíséri figyelemmel Armstrong életét.

A comScore felmérései kimutatták: a kifejezetten nőknek szánt webes tartalmak minden más műfaj képviselőinél gyorsabban növekedtek, egy év alatt 35 százalékkal több mamás blog és női fórum jött létre. A cég júliusi mérése szerint az előző év hasonló időszakához képest 27 százalékkal emelkedett a látogatók száma. A hirdetők pedig már felfigyeltek a lehetőségre, ezt mutatja, hogy egy hónap alatt 4.4 milliárd display alapú reklámot helyeztek el a női weboldalakon.

A média óriások azonban nem elégszenek meg ennyivel: sorra vásárolják be magukat a sikeres portálokba. Az amerikai kábelszolgáltató, a Comcast a múlt héten 125 millió dollárért szerezte meg a DailyCandy nevű szájtot, Az NBC Universal, a General Electric és a Venrock pedig közös vállalkozásukon keresztül invesztáltak 5 millió dollárt egy 2 200 női blogot magába foglaló hálózatba. A Yahoo májusban hozta létre a Shine című weboldalt, amely a hagyományos női magazinoktól átvett anyagok mellett saját tartalmakkal is megcélozza a nőket.

Márpedig úgy tűnik, hatékonyabban lehet kifejezetten nőknek hirdetni, mint férfiaknak. Ennek oka, hogy a statisztikák szerint a nők sokkal szívesebben látogatják a speciálisan számukra készített weboldalakat, mint a férfiak. Az AOL Living nevű női oldala például júniusban több mint 16 millió egyéni látogatót vonzott, míg férfiaknak szánt verziója, az Asylum alig több mint 3 millió olvasót gyűjtött ugyanebben az időszakban.

Szakértők szerint a különbség abból adódhat, hogy a nők szívesebben anekdotáznak és osztják meg élményeiket egymással. Ezt a hajlamot a cégek is kihasználják, a Wal-Mart például a CafeMom weboldalon vásárlási utalványokat ajánlott fel azoknak, aki a blogon a cég termékeiről írnak. De nem mindenki kedveli az ilyen, közvetlen stratégiát. A J. C. Penney nőknek akarta bemutatni tavaly őszi bútor kollekcióját. A cél érdekében létrehozott egy lakásdekorációval foglalkozó weboldalt női bloggerek együttműködésével, majd saját termékeinek reklámjait kapcsolta az újonnan létrehozott tartalmakhoz.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.