BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Melyik film a "menő" Magyarországon? Itt az idei toplista!

Továbbra is a régi igazság érvényesül: ha van „jó” film, akkor van közönség is – foglalja össze Bálint Péter, a Magyar Filmforgalmazók Egyesületének elnöke, a UIP Dunafilm ügyvezető igazgatója az első fél év hazai mozis tapasztalatait.

Bár a nézőszám éves szinten kissé visszaesett, a filmrajongók nem pártoltak el, a nyári bemutatók pedig különösen sok mozilátogatót vonzottak.

Míg tavaly július végén már volt egy hatszázezer fölötti (Harmadik Shrek) és két négyszázezer fölötti (Harry Potter és a főnix rendje, A Karib-tenger kalózai – A világ végén) nézőszámot elérő film, addig az idén az első hét hónapban még a háromszázezres határt sem sikerült elérnie egyetlen filmnek sem. Az azóta eltelt két hét a Mamma Miának segített: az Abba-musicalre immár közel 370 ezren voltak kíváncsiak, így ez a film vezeti az éves toplistát.

A második helyezett a – szintén a UIP Duna által forgalmazott – Indiana Jones és a kristálykoponya királysága, az InterCom a Szex és New Yorkkal lett dobogós. Bár a nézőszám visszaesett, a jegybevételben a jegyárak emelkedése miatt nem jelentős a csökkenés – fejtette ki lapunknak Farkas Sándor, a Forum Hungary ügyvezetője. Míg 2007-ben már március közepétől érkeztek az erős nézettséget generáló vígjátékok, addig az idén csak április végén debütáltak az első, nagy érdeklődésre számot tartható filmek.

A szakember úgy látja: tovább erősödik az a tendencia, amely szerint az emberek egyes filmekért járnak moziba és csak kevésbé a mozizás élményéért. Így a nagy blockbusterek hozzák az elvárt számokat, a közepes elvárású – kisebb költségvetéssel készült, kevesebb sztárt felvonultató – filmek azonban továbbra is potenciáljuk alatt teljesítenek.

A cikk teljes terjedelemben itt olvasható

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.