Sorra verik ki a biztosítékot a fogyasztóknál a különböző szolgáltató cégek azzal, hogy fizetőssé teszik a hagyományos sárga csekket. A múlt hónapban a UPC Magyarország számolt fel 96 forintos felárat azoknak az ügyfeleknek, akik sárga csekken, és nem elektronikus úton egyenlítették ki a számlájukat. A UPC megkülönböztető magánakciója hatalmas felháborodást keltett, pedig a cég bevallása szerint csak azon a tényen akartak változtatni, hogy a magyar állampolgárok többsége még mindig inkább a postán áll sorba, semmint interneten, bankautomatán vagy terminálon keresztül rendezné a számláit. A fogyasztóvédelmi törvény szerint azonban a számla kiállítása a szolgáltatás velejárója, éppen ezért nem lehet érte többletköltséget felszámítani. Így a UPC újító kezdeményezését a Fogyasztóvédelmi Hatóság közbenjárásával még szinte csírájában el is fojtották.
Mindeközben hasonló lépésre szánta el magát egy másik szolgáltató, a Pannon is. A mobilcég augusztus 21-től módosítja az általános szerződési feltételeit, az új szabályozás értelmében a postai úton és a Pannon értékesítési pontjain történő telefonszámla-befizetésekért bruttó 120 forintos csekkfeldolgozási adminisztrációs díjat számolnak majd fel a lakossági számlás és kártyás előfizetőknek. Döntésüket azzal indokolták, hogy hazánkban is szeretnék meghonosítani a nyugat-európai mintát, hiszen ott a lakosság többsége már régóta elektronikus úton intézi a számlaügyeit.
Bár valóban rengeteg időt lehet megspórolni a virtuális egyenlegrendezéssel, nem árt azonban odafigyelni a részletekre. Így például arra, hogy a hagyományos sárga csekkes befizetésnél a szolgáltató állja a tranzakciós költségeket, átutalásnál viszont az ügyfélnek kell kifizetnie azokat – hívja fel a figyelmet Horváth Géza pénzügyi szakértő. Ha valaki a banki átutalás mellett dönt, mindenképpen oda kell figyelnie arra is, hogy a csekken szereplő adatok mindig a megfelelő rubrikába kerüljenek. A kedvezményezett neve, székhelye mezőben a postacsekken található cég nevét kell megadni, a kedvezményezett számlaszáma mezőbe pedig a cég által feltüntetett bakszámlaszámot kell beírni. Ennél összetettebb a közlemény sor kitöltése, hiszen itt a postacsekken található befizetőazonosító-számot, vagy a cégnél lévő ügyfélszámot kell megadni. Fontos tudnivaló azonban, hogy a befizetőazonosító száma havonta változhat, így azt mindig ellenőrizzük le, mielőtt jóváhagynánk az átutalást. Ez azért is fontos, mivel a csekkes befizetések és az átutalt pénzek is a szolgáltatónál egyetlen gyűjtőszámra érkeznek, így az átutaláson a közlemény marad az egyetlen egyedi jellemző, amelyből a csekk kiállítója be tudja azonosítani az átutalással érkezett befizetést.
Egy másik számlakiegyenlítési lehetőség az úgynevezett csoportos beszedési megbízás. Ennek lényege, hogy a szolgáltató céget felhatalmazza az ügyfél arra, hogy a meghatározott időpontban leemelje a számlájáról a befizetésre váró összeget. Így nemhogy sorba nem kell állni, de még csak a bankig sem kell elmennie az ügyfélnek.
-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.