BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

35.800 forint - Átlagosan ennyi egy ötcsillagos hotel szobaára

Az év első nyolc hónapjában a három-, a négy- és az ötcsillagos szállodák 58 százalékos szobakihasználtsággal működtek, a folyó áron számított bruttó szobaárbevétel és a vendégéjszakák száma 1 százalékkal csökkent - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden.

A bruttó szobaárbevétel folyó áron összességében 1 százalékkal csökkent, számottevő emelkedést a Balaton partján működő egységek és a kelet-magyarországi négy- és ötcsillagos szállodák értek el, a legnagyobb csökkenés a nyugat-magyarországi háromcsillagos egységekben volt.

Egy kiadott szállodai szoba bruttó átlagára 17.400 forint (70 euró) volt az első nyolc hónapban, az ötcsillagos egységek átlagára kiemelkedően magas, 35.800 forintos (144 euró) volt. A fővárosi négy- és a vidéken működő négy- és ötcsillagos szállodák átlagosan 13.200-17.200 forintos (53-69 eurós), az adatszolgáltató háromcsillagos egységek 8.700-11.000 forintos (35-44 eurós) szobaárakat érvényesítettek.

Az egy kiadható szállodai szobára jutó szobaárbevétel átlagosan napi bruttó 10.200 forint volt. A legmagasabb összeget, 23.600 forintot a budapesti ötcsillagos egységek érték el, a legalacsonyabb, 4.400 forintos bevételről a Nyugat-Magyarországon található háromcsillagos egységek számoltak be.

A megfigyelt egységekben az eltöltött vendégéjszakák száma 1 százalékkal csökkent 2008. január-augusztusban az előző év azonos időszakához képest. A Balaton melletti háromcsillagos, valamint a nyugat-magyarországi négy- és ötcsillagos szállodákat a vendégéjszakák számának növekedése jellemezte. A többi vidéki szállodában csökkent, vagy nem változott lényegesen a vendégéjszakák száma. A budapesti szállodák szobakihasználtsága január-augusztusban minden kategóriában átlagosan 60 százalék fölötti volt, a vidéki hotelekben ennél kisebb, 47-65 százalékos kihasználtságot mértek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.