Essősy Zsombor a tanácsadó cégek munkájával kapcsolatban hangsúlyozta: a nyertes pályázat megírása után nem szűnik meg a szerepük, mivel a pályázat megvalósulásáig folyamatosan együtt kell működniük az ügyféllel. Erre szerinte azért van szükség, mert a vállalkozásoknak a pályázati anyagok összeállítása mellett a beruházás megvalósításának megfelelő dokumentálása is komoly nehézségeket okozhat.
Az Európai Unió számos, egyébként megvalósuló fejlesztéstől azért kénytelen megvonni a támogatást, mert nem megfelelően tett eleget az időszakos beszámolási kötelezettségének - hívta fel a figyelmet Essősy Zsombor. A tanácsadó cég közleménye szerint a MAPI ügyfelei az elmúlt 5 évben mintegy 40 milliárd forint európai uniós támogatást nyertek el, a 30 pályázatíró szakembert foglalkoztató társaság eredményességi rátája meghaladja a 90 százalékot.
A gazdasági és önkormányzati szektorból kikerülő mintegy 400 ügyfél 98 százaléka évek óta visszatérő partner. Juhász Gábor Zsolt pályázati menedzser egy a témában áprilisban rendezett konferencián a felkészültséget és a gyorsaságot nevezte a sikeres uniós pályázat titkának. A Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola oktatója szerint a magyarországi pályázatírói piac rendkívül telítődött az előző években, de a nehéz gazdasági környezet miatt egyre több cég gondolja úgy, hogy megéri figyelemmel kísérnie a pályázati lehetőségeket.
Az Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztériumtól korábban kapott adatok szerint az Európai Unió által Magyarországnak biztosított források felhasználására 185 uniós pályázat jelent meg 2007-ben, a kiírások száma az idén pedig már jóval 200 fölé emelkedett. A rendelkezésre álló több mint 3000 milliárd euró felét pályázatokon hirdették meg, míg a másik fele egyedi nagy projektek finanszírozását szolgálja.
Az I. Nemzeti Fejlesztési Terv kifizetéseiben Magyarország első a vele együtt csatlakozott országok között, mivel a 2008. végéig felhasználható pénzek 87 százalékát fizette ki az előző évben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.