A gazdasági tárca vezetője hangsúlyozta, hogy Magyarországnak továbbra is vonzónak kell lenni a külföldi befektetők számára gazdasági növekedésének biztosításáért és foglakoztatási helyzetének javításáért. A nemzetközi hírű Stadler szolnoki letelepedését az állam és a helyi önkormányzat jó együttműködésének tulajdonította, amely példa lehet más települések számára is.
Bajnai Gordon jelezte, a tárca szándéka, hogy létrehozza a beruházóbarát önkormányzatok körét, hogy még sikeresebb legyen a tőkevonzás az ország számára. Eddig már közel száz település jelentkezett a felhívásra - tette hozzá.
A Stadler cég az egyelőre üzleti titokként kezelt támogatással együtt 4,5 milliárd forintos beruházást valósít meg Szolnokon. A FLIRT vonatok alumínium kocsitesteit összeszerelő üzem alapkövét idén májusban tették le a város ipari parkjában, a termelés várhatóan 2008 végén indul. Az üzem teljes kapacitása évi 200 darab kocsiszekrény, az új munkahelyek száma 200.
Dunai Zoltán ügyvezető igazgató elmondta: a gyártóegység létrehozásával a Stadler már nemcsak motorvonatok beszállítójaként van jelen a magyar vasúti piacon, hanem jelentős nemzetközi befektetőként is. Szólt arról is, hogy tervezik egy motorkocsi-összeszerelő üzem létesítését, amivel a magyarországi beruházásuk összértéke eléri majd a 10 milliárd forintot.
A Stadler mostani beruházásához a Szociális és Munkaügyi Minisztériumtól is kap támogatást képzésre és munkahelyteremtésre, mivel a fejlesztés egy magas munkanélküliséggel küzdő térségben valósul meg. Az erre vonatkozó szerződés előkészítés alatt áll.
A Stadler Szolnokra települését a helyi önkormányzat azzal segítette, hogy ipari parkjában egy 8 hektárnyi területet adott 15 évre használatba 1 euró+áfa évi földhasználati díj ellenében.
A Stadler Rail Group tevékenységének fókuszában a regionális, az elővárosi és a helyiérdekű vonatok, továbbá a villamos- és fogaskerekű járművek, illetve a dízel-elektromos mozdonyok gyártása áll.
A Stadler 2005-ben közbeszerzési eljáráson a FLIRT járművével megnyerte a MÁV 30+30 motorvonat szállítására kiírt tenderét. Az első lépcsőben megrendelt 30 motorvonatot 2008. március végéig leszállították. A MÁV tavaly novemberben lehívta a következő 30 motorvonatot is, ennek szállítása 2008 novemberében kezdődik, és 2009 novemberéig érkezik meg az összes tétel.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.