Legalább tíz-tizenöt kereskedőtől kérne árajánlatot a HVG által megkérdezett autókereskedő, mielőtt autóvásárlásra adná a fejét. Az informátor szerint nem érdemes hinni a "csak most, csak önnek" típusú kedvezményeknek. Jellemző például, hogy a nyáron ingyen légkondicionálóval hirdetett autót télen is ugyanazon az áron adnak, sőt, a vevő még egy téligumi-szettet is kap ajándékba.
A kereskedésekben érdemes az "elátkozott" autókat keresni, vagyis azokat, amelyek már hónapok óta nem kelnek el. Ezek a bemutató autók szintén újak és akár tíz százalékos kedvezménnyel szerezhetőek meg. A kereskedők érdeke, hogy az autóhitelt is a szalonban kösse meg a vevő. A kereskedői jutalék összege nincs meghatározva, jellemzően öt és 12 százalék között mozog. A tájékozottság kifizetődő, ezt mutatja a kereskedői tapasztalat, miszerint a felső kategóriás autók vásárlóinál nehezebb magasabb jutalékot elérni, ők ugyanis tapasztaltabbak a lehetőségeket illetően.
Érdemes tudni, hogy a kereskedőket az eladott autók mennyisége után fizetik, ezért előfordulhat, hogy akár vesztességgel is szívesen túladnak egy-egy darabon. Viszont nem jár sokkal jobban az eladó, ha extrákra beszéli rá a klienst, ez ugyanis nem növeli a jutalékát. A vásárlás előtt ennek ellenére érdemes áttekinteni, mi az, ami valóban szükséges, mert az extra berendezések plusz javítási feladatot jelenthetnek.
Bár a súlyosabb megtévesztések megszűntek, kisebb trükkök még mindig jellemzőek az autókereskedőkre. Ilyen a sérült kocsi újrafényezése és hibátlan újként történő eladása, ami ellen festékvastagság-mérővel védekezhetünk. Az autóknak a vásárláskor nulla kilométeresnek kell lenniük, érdemes ellenőrizni, nem állították-e vissza a kilométerórát. A harmadik próbálkozás típus, hogy az egy évnél hosszabb ideje tárolt autót kedvezménnyel kapják meg a kereskedők, de a túltárolásról nem értesítik a vevőjelöltet. Az autó akkor is öregszik, ha csak egy helyben áll, tehát ezt tudatni kell a vásárlóval.
HVG Autó vásárlás -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.