A felmérést ma sajtótájékoztatón hozták nyilvánosságra, a Magyar Szabadalmi Hivatal (MSZH) és a bécsi székhelyű European Brand Institute által Budapesten a Magyar Tudományos Akadémián ma délután rendezendő szimpózium alkalmából.
A bécsi intézet nagy tapasztalatokkal rendelkező nemzetközi szervezet, a védjegyek vagyoni értékelését, elemzését végzi, elismert szakemberek által kidolgozott metodika alapján. Évente rangsorolják tényleges vagyoni értékük alapján az egyes védjegyeket és ezek országokra vetített eredményét egy-egy rendezvény keretében ismertetik.
A tavalyi bécsi szimpóziumon például képviseltette magát a Danone, a Daimler-Benz, a Siemens, a Raiffeisen is. Gerhard Hrebicek az intézet ügyvezető igazgatója kiemelte: a védjegyek erősítik a gazdasági fejlődést és identitást. Magyarországon hatvan hazai védjegyet vizsgáltak. A nemzetközi piac kulcsfontosságú a magyar védjegyek számára, amelyek a Nyugat-európai márkákhoz képest igencsak hátul állnak.
Ugyanakkor Magyarország a Kelet-közép-európai országok rangsorában a harmadik helyet foglalja el. Bendzsel Miklós az MSZH elnöke a VGonline-nak elmondta: első alkalommal készült magyarországi, magyar alapítású cégek védjegyeiről részletes felmérés. A Budapesti Eurobrand Szimpózium arra hívja fel a figyelmet, hogy a gazdasági szereplők vagyonában növekvő jelentősséggel bírnak a nem materiális javak, elsősorban a szellemi tulajdon.
Hatékony hasznosításuk nem kis mértékben hozzájárul a cégek piaci eredményeinek javításához. Az arculatok, a védjegyek mindebben egyre kiemelkedőbb szerepet játszanak. A sajtótájékoztatón elhangzott az is, hogy az osztrák szabadalmi hivatal és az MSZH kiterjeszti eddigi sikeres együttműködését nemzetközi szabadalmi kutatásokra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.