A Pew Internet and American Life projekt keretében az elemző cég felmérte, hogyan hasznosítják a páciensek az internetet a betegségek leküzdése céljából. Eszerint a szélessávú kapcsolatot használók körében kilencből egy ember minden nap olvas egészségügyi tartalmakat, a krónikus betegek 75 százaléka pedig döntései során figyelembe veszi az interneten megszerzett információkat – írja a New York Times.
A betegek számára a Google gyakorlatilag a második orvosi véleményt jelenti – vélte a Pew társigazgatója. Ugyanakkor nem mindegy, milyen keresőkérdéseket használnak a betegek. Mára az adott probléma megkeresésén túl a betegek közösségi kapcsolatok építésére is használják a világhálót. Ha a "cancer" mellé valaki beüti a "community" szót is, számtalan speciális online közösséget talál, amelyek célja, hogy a betegek megosszák egymással tapasztalataikat.
"A betegek nem az internetes oldalaktól tanulnak, hanem egymástól. Ez jóval több, mint az egészségügy demokratizálódása. Mostanra mindenki szakértővé válhat anélkül, hogy kilépne a hálószobájából." – elemezte a helyzetet dr. Ted Eytan, a Permanente Federation orvos-igazgatója.
Az összetett közösségi egészségügyi hálózat egyik példája a PatientsLikeMe.com. Az oldal segítségével a betegek nyomon követhetik egymás állapotának alakulását, megosztva a legfontosabb információkat. Mivel a portálhoz egyre többen csatlakoznak, mostan speciális állapotokról is szerezhető információ, például bárki megkeresheti, milyenek az 50 éves, szklerózis multiplexben szenvedő betegek tapasztalatai. A New York Times kategóriánként összegyűjtötte a legjobb egészségügyi weblapokat:
Általános egészségügyi kérdések: Web MD ; Discovery Health ; The New York Times, egészségügyi rovat
Orvosi kutató oldalak:
PubMed, a Nemzeti Egészségügyi Könyvtár adatbázisa ; Alternatív gyógymódok
Páciensek oldalai: Cancer Online Resources ; E-patients ; Trusera (Facebook jellegű portál)
Magyar oldalak: DrInfo (általános), Házipatika.com,
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.