A Magyar Közforgalmi Pilóták Egyesülete szerint nem racionálisnak a leépítés a légitársaságnál, és egy munkabeszüntetést sem tartanak kizártnak. A szakszervezet tájékoztatása szerint 100 pilóta hétfőn kapott felmondólevelet, a Malév viszont azt közölte, hogy a szeptember 19-i döntés értelmében nem a korábban a bejelentett 400 dolgozót, csupán 307 aktív és jelenleg is jogi állományban lévő dolgozót bocsátanak el, s közülük 78 pilóta.
Az elbocsátásra kerülő pilóták közül 31 évek óta fizetés nélküli szabadság keretében külföldi légitársaságoknál repül.
"A légitársaság vezetése szomorúan látja, hogy a pilótákat képviselő Hunalpa nem akar tudomást venni a légiközlekedést sújtó nehézségekről, amelyektől a világ nagy, tőkeerős légitársaságai sem tudták és tudják függetleníteni magukat" - reagált a Malév közleményében a szakszervezeti vádakra, amelyek szerint a cég vezetői nem járnak el szakszerűen.
Attól a szakszervezeti tisztségviselő nem tart, hogy az elbocsátott pilóták nem tudnak elhelyezkedni. Szerinte a világ légi közlekedése jelenleg ugyan kisebb hullámvölgyben van, de Kínában és a Közel-Keleten keresik a polgári repülőgép-vezetőket. Ferenczi Zsolt ugyanakkor jelezte: nem értik, miért a magyar szakembereket bocsátják el, amikor a légitársaságnál román és moldovai pilóták is dolgoznak. A vállalat közleményében hangsúlyozta, hogy az idén kialakult helyzet számos nagy múltú légitársaság bezárásához, több ezer dolgozó elbocsátásához vezetett eddig a világban. Az alkalmazkodás jegyében a társaság középtávú stratégiát fogadott el, amelynek részeként leállítják a folyamatosan veszteséget termelő hosszú távú járatokat, erőforrásaikat pedig Európára összpontosítják.
A Malév a flottáját is átalakítja, költséghatékony, lényegesen alacsonyabb fogyasztású gépeket állít forgalomba. A Malév emlékeztetett arra, hogy a 2008. augusztus 4-én bejelentett csoportos létszámleépítésük minden jogszabálynak megfelel. A törvényben előírt 15 napos konzultáció helyett a légitársaság vezetése több mint egy hónapon át tárgyalt a központi üzemi tanáccsal és a társaságnál működő hat szakszervezettel. A múlt év februárjában írták alá a Malév privatizációs szerződését, az AirBridge 200 millió forintért vehette meg a magyar nemzeti légitársaság mintegy 100 százalékos részvénycsomagját, és emellett legalább 50 millió euró (mintegy 12,5 milliárd forint) tőkeemelést vállalt a társaságban. Az AirBridge 51 százalékban két magyar magánszemély, 49 százalékban pedig Borisz Abramovics birtokában van. A légitársaság múlt év március 14-iki rendkívüli közgyűlésén Borisz Abramovicsot a Malév igazgatóságnak elnökévé választották.
A Malév 2007 novemberében csoportos létszámleépítés keretében már elbocsátott 120 főt, (6 százalékot). Ezt is figyelembe véve a privatizációs szerződésben vállalt, három évre megengedett 30 százalékos elbocsátási keretet még nem merítette ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.