A több mint 6000 lóerős, China Mainline Locomotive (CML) nevű új mozdony 40 százalékkal nagyobb teljesítménnyel és 30 százalékkal kisebb súllyal rendelkezik, mint ugyanennek a sorozatnak Észak-Amerikában közlekedő típusai. A 16 hengeres, GEVO motor segítségével a lokomotív 84 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki és 3-5 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszt, áll a gyártó közleményében. A projekt révén a GE a kínai Vasútügyi Minisztérium stratégiai partnerévé válhat.
A „CML 50001 típus az első darabja annak a háromszáz EvolutionR sorozatú mozdonynak, amely augusztus végén érkezett meg Kínába. A Qishuyan Locomotive and Rolling Stock Works nevű kínai vállalattal kötött együttműködés keretében a GE Transportation 2010 júniusáig szállítja le a 6250 lóerő csúcsteljesítményű mozdonyokat. Amerikai központjából csupán két, indulásra kész EvolutionR sorozatú lokomotívot szállítanak Pekingbe, a többi 298-et a Qishuyan szereli majd össze Kínában. A Qishuyannal kötött együttműködés a GE-nek jó lehetőséget kínál arra, hogy vezető szerepet kapjon a következő években Kína 6500 fővonali mozdonyból álló, öregedő vasúti flottájának lecserélésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.