A tervezett változásoknak megfelelően a Wall Street Journal weblapjának nemfizető és fizető látogatói is megújult szolgáltatásokhoz jutnának. Azok, akik nem fizetnek elő, könnyebben kereshetik meg a reklámokkal szponzorált, szabadon olvasható tartalmakat. A regisztrált felhasználók pedig keddtől létrehozhatják a Journal Community-t, amely leginkább a Facebookra hasonlít majd. A tagok itt is rögzíthetik személyes adataikat, fotóikat a saját profiljukban, majd létrehozhatnak az őket érdeklő témákban vitafórumokat – tudósít az AP.
A WSJ online látogatóinak száma erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban, a comScore adatai szerint az idei eddigi látogatottság mintegy kétszerese az egy évvel korábbinak. A júliusban mért 4,7 millió látogatónak csak mintegy öt százaléka fizet a cikkekért. "Nem tudunk olyan technológiát felmutatni, amely nem létezett korábban. Amit mi nyújtunk, az előfizetők közössége" – jelentette ki Alan Murray, a lap főszerkesztő helyettese.
Bár a blogok és a tartalommegosztás új formái lassan teret nyernek a nyomtatott újságok webes verzióin, a cégek lemaradtak az óriási népszerűséget szerző közösségi portálokkal szemben. A Wall Street Journal-t is birtokló News Corp. bizonyára ezért döntött úgy, hogy összeházasítja másik nagy akvizícióját, a Facebookot az üzleti lappal. Igaz, a kapcsolat szigorú szabályok között zajlik majd: a WSJ közösségbe kizárólag valós névvel is címmel regisztrálhatnak a felhasználók, ezt a rendszer a számlázási adatok alapján ellenőrzi. Emellett nem oszthatóak meg partikon és egyéb nem hagyományos helyeken készült fotók, és nem létezik a legjobb barát bejelölésének funkciója sem.
A nemfizető ügyfelek, akik egy a közösségtől teljesen eltérő kezdőlapot láthatnak majd, a jövőben egy a címek mellett megjelenő ikon alapján gyorsan eldönthetik, szabadon elérhető-e az általuk keresett cikk. Ez nem csak könnyebb tájékozódást jelent, hanem azt is, hogy tudhatják, miről maradnak le, ami esetleg fizető kliensekké változtathatja őket. A WSJ közlése szerint az új free portált a keresőmotorok is könnyebben áttekinthetik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.