BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mindentudó Facebook recept? A Wall Street Journal is átalakul

A WSJ.com egyike azon kevés hírportálnak, amely csak az előfizetők számára enged betekintést a friss anyagokba. A Wall Street Journal most a Facebookéhoz hasonló szolgáltatásokkal csábítja a leendő látogatókat.

A tervezett változásoknak megfelelően a Wall Street Journal weblapjának nemfizető és fizető  látogatói is megújult szolgáltatásokhoz jutnának. Azok, akik nem fizetnek elő, könnyebben kereshetik meg a reklámokkal szponzorált, szabadon olvasható tartalmakat. A regisztrált felhasználók pedig keddtől létrehozhatják a Journal Community-t, amely leginkább a Facebookra hasonlít majd. A tagok itt is rögzíthetik személyes adataikat, fotóikat a saját profiljukban, majd létrehozhatnak az őket érdeklő témákban vitafórumokat – tudósít az AP.

A WSJ online látogatóinak száma erőteljesen növekedett az elmúlt időszakban, a comScore adatai szerint az idei eddigi látogatottság mintegy kétszerese az egy évvel korábbinak. A júliusban mért 4,7 millió látogatónak csak mintegy öt százaléka fizet a cikkekért. "Nem tudunk olyan technológiát felmutatni, amely nem létezett korábban. Amit mi nyújtunk, az előfizetők közössége" – jelentette ki Alan Murray, a lap főszerkesztő helyettese.

Bár a blogok és a tartalommegosztás új formái lassan teret nyernek a nyomtatott újságok webes verzióin, a cégek lemaradtak az óriási népszerűséget szerző közösségi portálokkal szemben. A Wall Street Journal-t is birtokló News Corp. bizonyára ezért döntött úgy, hogy összeházasítja másik nagy akvizícióját, a Facebookot az üzleti lappal. Igaz, a kapcsolat szigorú szabályok között zajlik majd: a WSJ közösségbe kizárólag valós névvel is címmel regisztrálhatnak a felhasználók, ezt a rendszer a számlázási adatok alapján ellenőrzi. Emellett nem oszthatóak meg partikon és egyéb nem hagyományos helyeken készült fotók, és nem létezik a legjobb barát bejelölésének funkciója sem.

A nemfizető ügyfelek, akik egy a közösségtől teljesen eltérő kezdőlapot láthatnak majd,  a jövőben egy a címek mellett megjelenő ikon alapján gyorsan eldönthetik, szabadon elérhető-e az általuk keresett cikk. Ez nem csak könnyebb tájékozódást jelent, hanem azt is, hogy tudhatják, miről maradnak le, ami esetleg fizető kliensekké változtathatja őket. A WSJ közlése szerint az új free portált a keresőmotorok is könnyebben áttekinthetik majd.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.