BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Piaci érdekek állnak a Négy Mancs lejárató kampánya mögött"

A bécsi székhelyű Négy Mancs (NM) állatvédő szervezet olyan nyugat-európai piaci szereplők nevében lép fel, akiknek az az érdekük, hogy szűnjön meg a magyarországi hízottszárnyas-termelés – érzékeltette az utóbbi időszak ágazati eseményeit tegnapi tájékoztatóján Bárány László, a Baromfi Terméktanács (BT) elnöke.

Hozzátette: speciálisan „kipécézett”, lejárató kampány zajlik, amelyet az NM „szisztematikus módon” csak Magyarország ellen indított. Más szakértők az állatvédelmi akció mögött nyugat-európai konkurensek piacszerzési törekvéseit sejtik, amelyek a liba- és kacsamáj-nagyhatalomnak tartott magyar vállalkozói kör kiszorítására irányulnak.

Az állatvédő szervezet feketelistájának a hatására a közelmúltban több osztrák és német áruházlánc beszüntette megrendeléseit a hazai baromfiágazat vezető cégének számító szentesi Hungerit Zrt.-től, mert a társaság kényszeretetéssel hizlalt (tömött) libákat és kacsákat dolgozott fel. A terméktanács elnöke szerint ötezer hazai munkahely kerülhet veszélybe, ha a kampány folytatódik. A Négy Mancs magyar képviselőit kellő munkatapasztalat nélküli, fiatal vezetőknek nevezte, akik akciójukat „jó bulinak” tekintik, és nem számolnak a gazdasági következményekkel. A baromfiágazat a piacvesztés miatt már az idén több milliárd forintos veszteséget szenvedhet el – tette hozzá.

További részletek itt olvashatók.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.