A Google mind az online keresés, mind a reklám piacon konkurál a Microsofttal, csakúgy, mint a mobilkészülékekhez írt operációs rendszerek terén. A szakértőket ezért nem lepte meg, hogy a keresőcég nem nyugszik bele a Microsoft elsőségébe a web-böngésző szegmensben sem. A Chrome böngésző bejelentése újabb lépés abban a taktikai csatában, amelyet a Google alacsony költségű vagy ingyenes szotverei hívnak a Microsoft költségesebb megoldásai ellen – írja a New York Times.
Az alapvető szövegszerkesztés, e-mailezés és táblázatkeresés megoldható a Google web-alapú szoftvereivel, a cég viszont egyelőre csak az online keresés és –reklám szektorokban hódította el az első helyet. A Chrome bevezetése – amelyen a lap forrása szerint már egy éve dolgoznak – egyértelmű fordulatot jelez a Google részéről, hiszen eddig a Firefox elterjedését támogatták, amely így a piac ötödét meg is szerezte.
A Microsoft üdvözölte a bejelentést, és kifejezte reményét, hogy a felhasználók továbbra is a minden Windows operációs rendszerrel szerelt PC-n megtalálható Internet Explorer mellett teszik le a voksukat. Dean Hachamovitch, az Internet Explorer csoport menedzsere szerint szoftverük lesz a győztes, mivel könnyen elérhető kényelmi szolgáltatásokat nyújt, tiszteletben tartja a böngészési szokásokat, és védelmet nyújt a személyes adatoknak.
A Net Applications mérése szerint a Microsoft továbbra is a böngésző piac 73 százalékát uralja, miközben a Firefox részesedése 19 százalékig emelkedett. A Google a saját fejlesztés mellett 2011-ig meghosszabbította együttműködését a Mozillával. Ennek értelmében továbbra is a Google az alapértelmezett kezdőlap és keresőmotor a Firefoxban.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.