A konzorcium ugyanis eddig adott határidőt a DBR Metró Projekt Igazgatóságnak, hogy fizesse ki a többmilliárdos tartozását. A Bamcónak rajta kívül álló okokból a szerződésben vállaltakon felüli munkákat is el kellett végeznie (ezek a nem várt körülmények miatt bekövetkezett pluszmunkák egy ekkora projektnél normálisnak számítanak), így jelentős többletköltsége keletkezett, amelyet a vitás kérdések megoldására létrehozott független döntőbizottság is megítélt.
Ennek ellenére a beruházó eddig nem volt hajlandó átutalni a megítélt összegeket. Ráadásul szerintük a konzorciummal egy kreált probléma alapján állíttatta le a pajzsokat a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), sőt, egymillió forintos büntetést kellett fizetniük engedély nélküli fúrásért. Ennek pedig az volt az oka, hogy ne a Fővám téri állomáson folyó építkezések – itt a Hídépítő dolgozik – csúszása miatt kelljen abbahagynia a munkákat, mert akkor kötbért kérhetne a DBR-től.
Az ilyen rövidebb leállások következtében ugyanakkor a metró végső átadása is egyre távolabb kerül, ezt pedig vélhetően a Bamco számlájára írják majd. Kerestük a konzorcium vezetőit, de nem értük el őket. Úgy tudjuk, a szerződésük szerint a projektről nem nyilatkozhatnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.