A görög légiközlekedés történetében már harmadszor próbálkoznak ezzel a trükkel. Most azonban főleg brüsszeli nyomásra, mert az Európai Bizottság ultimátuma szerint vagy találnak rá vevőt, vagy új céget szerveznek romjain.
Az új cég megtartja az Olympic Airlines nevet, a mostani társaság jelképeit, arculatát, ugyanakkor várhatóan 8 ezren veszítik el munkájukat az átalakítás miatt. Ezzel a légitársaság korábbi nagysága mintegy 65 százalékára karcsúsodna.
Az Európai Bizottság az elmúlt években többször is a luxemburgi Európai Bíróság elé idézte Görögországot, követelve, hogy állítsa le az Olympic Airlines (korábban Olympic Airways) légitársaságnak juttatott összes állami segélyt, és követelje vissza az eddig szabályellenesen nyújtott támogatásokat.
Az Európai Bizottság tavaly szeptemberi állásfoglalása szerint a görög nemzeti légitársaság, az Olympic Airways és utóda, az Olympic Airlines méltánytalanul kapott körülbelül 700 millió eurónyi állami támogatást az utóbbi években, és az összeg egy részét vissza kellene térítenie a görög kormánynak. Az EU közlekedési biztosa szerint mostanra 850 millió euróra duzzadt az az összeg, amelyet az Olympic Airlinesnak vissza kellene fizetnie. Antonio Tajani azonban azt is hangsúlyozta, egyelőre nem tudni, hogy a társaság jelenlegi teljes érteke van-e 850 millió euró.
A görög kormány 2003. szeptemberben bontotta ki az Olympic Airwaysből az Olympic Airlinest, megszabadította a céget az adósságaitól, és még akkor meghirdette 51 százalék eladásának tervét is. A földi kezelést és a karbantartást az Olympic Airwaysnél hagyták, majd átkeresztelték Olympic Air Service-re. A légitársaság többi része Olympic Airlines néven működött tovább. Időközben többször zátonyra futott a légitársaság eladása is, és a kormány már 2006-ban létre akarta hozni a most valószínűleg létrejövő utódtársaságot.
1974 - Onassis 68 millió dollárért eladta a céget az államnak, miután fia egy légi balesetben meghalt.
1980-as évek - súlyos pénzügyi gondok keletkeznek a rossz vállalati döntések miatt.
1994 - az Európai Bizottság (EB) átszervezést és a kormánysegély leállítását követelte. A megmentési terv szerint három évig befegyasztják a fizetéseke, előnyugdíjazások lesznek, 158 millió eurós tőkeinjekciót kap a cég és a hitelfizetés könnyítését
1996 - az EB szerint a tervnek csak kis része valósult meg, ezért megtilt mindenfajta tőkeinjekciót.
1998 - Brüsszel újabb átszervezési tervet fogadott el, de ez is sikertelen volt.
2000 - eredménytelen pályázat a cég eladására.
2003 - leválasztják a személyszállítási üzletágat és új cégbe, az Olympic Airlinesba szervezik azt, majd a kormány ismét az eladással próbálkozott. A megmaradt Olimpic Airways a személyszállításon kívüli összes légi tevékenységet végzi.
2004 - újabb privatizációs kísérlet.
2008 szept. - bezárás és újjászervezés.
1974 - Onassis 68 millió dollárért eladta a céget az államnak, miután fia egy légi balesetben meghalt.
1980-as évek - súlyos pénzügyi gondok keletkeznek a rossz vállalati döntések miatt.
1994 - az Európai Bizottság (EB) átszervezést és a kormánysegély leállítását követelte. A megmentési terv szerint három évig befegyasztják a fizetéseke, előnyugdíjazások lesznek, 158 millió eurós tőkeinjekciót kap a cég és a hitelfizetés könnyítését
1996 - az EB szerint a tervnek csak kis része valósult meg, ezért megtilt mindenfajta tőkeinjekciót.
1998 - Brüsszel újabb átszervezési tervet fogadott el, de ez is sikertelen volt.
2000 - eredménytelen pályázat a cég eladására.
2003 - leválasztják a személyszállítási üzletágat és új cégbe, az Olympic Airlinesba szervezik azt, majd a kormány ismét az eladással próbálkozott. A megmaradt Olimpic Airways a személyszállításon kívüli összes légi tevékenységet végzi.
2004 - újabb privatizációs kísérlet.
2008 szept. - bezárás és újjászervezés. Olympic Airlines Aristoteles Onassis -->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.