BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Veszi a magyar a pralinét, mint a cukrot

A pralinénál a növekedés mértéke értékben 16, mennyiségben 13 százalék, az előző hasonló idıszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

A fogyasztói átlagárak emelkedtek a vegyes pralinék alkoholos és nem alkoholos szegmensében, de az egyfajta nem alkoholos pralinéknál is.

Például egy kilogramm nem alkoholos vegyes praliné tavaly június-júliusban 3 244 forintba került, idén pedig 6 százalékkal többe, azaz 3 435 forintba. Szintén magasabb lett a nem alkoholos egyfajta praliné átlagos fogyasztói ára, bár csupán 1 százalékkal: Egy kilogrammot idén június-júliusban átlagosan 3 318 forintért adtak el.

Legnagyobb szegmens továbbra is a nem alkoholos praliné: mennyiségben az eladások 50 százaléka jutott rá 2007 augusztus-2008 júliusban.

A tendencia azonban enyhe csökkenést mutat. Ugyanakkor a nem alkoholos vegyes praliné piaci részesedése 30, míg az alkoholos egyfajtáé 20 százalék.

A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségben mért bolti forgalomból a következőképpen alakul: ez év június-júliusban 30 százalékot regisztrált a Nielsen, míg a múlt év hasonló időszakában 22 százalékot, tavalyelőtt pedig 20 százalékot.

(A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalmából – mennyiségben - átlagosan 26 százalék jut a láncok saját márkáira az idei és tavalyi első félévben).

A praliné beszerzésének fő színhelyei a modern láncok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípusokra jutott a mennyiségi eladások 72 százaléka, 2007 augusztus-2008 júliusban, míg egy évvel korábban 74 százalék volt ez az arány.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.