BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Veszi a magyar a pralinét, mint a cukrot

A pralinénál a növekedés mértéke értékben 16, mennyiségben 13 százalék, az előző hasonló idıszakhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen kiskereskedelmi indexe.

A fogyasztói átlagárak emelkedtek a vegyes pralinék alkoholos és nem alkoholos szegmensében, de az egyfajta nem alkoholos pralinéknál is.

Például egy kilogramm nem alkoholos vegyes praliné tavaly június-júliusban 3 244 forintba került, idén pedig 6 százalékkal többe, azaz 3 435 forintba. Szintén magasabb lett a nem alkoholos egyfajta praliné átlagos fogyasztói ára, bár csupán 1 százalékkal: Egy kilogrammot idén június-júliusban átlagosan 3 318 forintért adtak el.

Legnagyobb szegmens továbbra is a nem alkoholos praliné: mennyiségben az eladások 50 százaléka jutott rá 2007 augusztus-2008 júliusban.

A tendencia azonban enyhe csökkenést mutat. Ugyanakkor a nem alkoholos vegyes praliné piaci részesedése 30, míg az alkoholos egyfajtáé 20 százalék.

A kereskedelmi márkák részaránya a mennyiségben mért bolti forgalomból a következőképpen alakul: ez év június-júliusban 30 százalékot regisztrált a Nielsen, míg a múlt év hasonló időszakában 22 százalékot, tavalyelőtt pedig 20 százalékot.

(A Nielsen által mért 90 élelmiszer kategória kiskereskedelmi forgalmából – mennyiségben - átlagosan 26 százalék jut a láncok saját márkáira az idei és tavalyi első félévben).

A praliné beszerzésének fő színhelyei a modern láncok. A 400 négyzetméteresnél nagyobb bolttípusokra jutott a mennyiségi eladások 72 százaléka, 2007 augusztus-2008 júliusban, míg egy évvel korábban 74 százalék volt ez az arány.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.