A vizsgálati jelentés szerint a főváros által jóváhagyott forgalomtechnikai terv alapján a kivitelezőnek a munkaterület lefedésére olyan szerkezetet - ún. provizóriumot - kellett volna kialakítania, ami biztosítja a gépjárművek számára 30 km/ó sebességgel az áthaladást. A provizóriumot az FKF Zrt. megbízásából a kivitelező, vagyis a Hídépítő Zrt. terveztette meg és készítette el.
A forgalomcsillapító küszöbökhöz, azaz a fekvőrendőrökhöz hasonlóan a provizóriumok kialakításának sincs elfogadott szabványa, azokat úgy kell megépíteni, hogy a gépjárművek biztonságosan át tudjanak haladni rajta. A kivitelező felelősségét a főpolgármester-helyettesnek írt mai levelében Bielek Péter, az FKF Zrt. vezérigazgatója is megerősítette. A vezérigazgató jelentésében biztosította a főpolgármester-helyettest, hogy a gépkocsikban keletkezett károkat a kátyúkárokhoz hasonló eljárás mellett a vállalat megtéríti, és a kártérítés összegét a kivitelezőre terheli. Hagyó Miklós támogatja, hogy az FKF Zrt a többletköltségeket a kivitelezőre terheli.
A főpolgármester–helyettes szerint a felmerült költségeket annak kell viselnie, aki a hibázott és elfogadhatatlan lenne, hogy a kivitelező hibáját az FKF Zrt a fővárosiak további adóforintjaiból fedezné. Hagyó Miklós arra kérte a vezérigazgatót, hogy a jövőben a főváros közlekedését ilyen mértékben befolyásoló, illetve más hasonló jelentőségű munkálatoknál is a mostanihoz képest mindenképpen fokozott körültekintéssel, megkülönböztetett felelősséggel járjon el az FKF. Zrt. A főpolgármester-helyettes levélben köszönte meg a Budapesti Rendőrfőkapitánynak a gyors, szakszerű és hatékony rendőri közreműködést, amellyel a tegnap némileg sikerült a lehetőségekhez mérten csökkenteni a közlekedési gondokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.