Boris Johnson egy, valójában már 40 éve felvetett javaslatot tett most magáévá, a terv kivitelezése mindazonáltal óriási összegekbe kerülne. A konzervatív párti városvezető által felkarolt elképzelés nyomán a Temze-torkolat déli partján elterülő Sheppey-sziget előtti talapzatot kellene feltölteni, ehhez hasonló feladatot korábban már Oszakában és Hongkongban is sikerrel megoldottak. A létesítendő, mesterséges szigeten 4-6 fel- és leszállópályát alakítanának ki.
A megoldás óriási előnye lenne, hogy megnyílna a lehetőség gépek éjszakai fogadására és indítására, egy újonnan kiépítendő gyorsvasúti vonallal pedig a magát fővárost mintegy fél óra alatt el lehetne érni. Bár az adott terület nagy részén a víz dagály idején is csak 3-5 méter mély, öt évvel ezelőtt mintegy 31 milliárd font sterling összegű költségelőirányzatot jelöltek meg a létesítmény kivitelezésére, ami a mai árak mellett közelebb állna a 40 milliárdhoz. A kivitelezésnek – mint az Independent jelzi – technológiai akadálya nem lenne.
A terv mellett és ellenében felvonuló felek közül a British Airways erősen kampányol Heathrow bővítése, illetve korszerűsítése mellett, mert ott a fel- és leszállási idő-kontingensek zöme a birtokában van. A Sheppey-sziget melletti létesítmény gondolatát ugyanakkor támogatja a Virgin légitársaság vezetője, Richard Branson és több versenytársa. Állítólag kínai befektetők is érdeklődnek a terv iránt. A politikusok közül a munkáspárti képviselők jelentős hányada ellenzi az ötletet, a konzervatívok pedig megosztottak.
Az ügyben azoknak sincs könnyű dolguk, akik Heathrow bővítése mellett érvelnek. Itt a jelenlegi évenkénti, mintegy 480 ezres járatszám helyett rövidesen 700 ezres fogadási és indítási kapacitást kellene kiépíteni, ami nemcsak 13 millárd font sterlingre becsült kiadással járna, hanem növekvő zajterheléssel, zsúfoltsággal és baleseti kockázatokkal. A jelenlegi, Londontól nyugatra fekvő, és már csaknem teljesen körülépített légikikötő fokozatos feladásával jelentősen javulhatna a térségben az élet minősége, felértékelődnének az ingatlanok, magának a repülőtérnek a helyén pedig mintegy 30 ezer lakást lehetne felépíteni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.