Meglehetősen agresszív adware-növekedésnek lehettünk tanúi az idén. A gépekre (illegálisan) beszivárgó reklámprogramok a második negyedévben még az összes megjelent malware 22,4%-át tették ki, a harmadik negyedévben ez az arány 31,05%-ra nőtt, ráadásul az összes fertőzés 37,49%-áért voltak felelősek – olvasható a PandaLabs elemzésében.
A probléma legújabb trendben, a hamis antivírus programok felfutásában keresendő. A digitális bűnözők is felfedezték az antivírus piaci szegmensét – ironikus módon ál-antivírus programokkal akarnak ide betörni. A módszer viszonylag egyszerű: a fertőzés során egy program települ a felhasználó gépére, amely nem valós veszélyekről jelenít meg a legkülönfélébb figyelmeztető üzeneteket. (Egyes variánsok még a Google Toolbart is befolyásolják, mégpedig oly módon, hogy a Google kezdőlapján jelenik meg a figyelmeztetés.)
Az "Antivirus Lab 2009" termék megvásárlására buzdító üzenetek célja természetesen kizárólag a pénzszerzés; a program installálása után "ártalmatlanítja" az amúgy nem is létező fenyegetést, hogy ezzel is hamis biztonságérzetbe ringassa a felhasználókat.
A spam egy új, speciális válfaja szaporodott el a harmadik a szakemberek megfigyelései szerint. Az ún. NDR-ek (Non Delivery Report, vagyis az e-mail küldés sikertelenségéről tudósító státuszjelző e-mail, "kézbesítetlenségi visszajelzés") tartalmukat tekintve nem tekinthetők spamnek, hiszen nem kéretlen reklámlevelek, az új helyzetben azonban az antivírus-cégek definíciói szerint mindenképpen azoknak tekinthetők.
A Panda Security teljes negyedévi jelentése letölthető innen.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.