A Danone jelmondata szerint az Essensis néven kapható joghurt "belülről táplálja a bőrt, ami ezáltal szebbé és egészségesebbé válik." A francia fogyasztóvédelmi szervezeteknek eddig nehézséget okozott a termék tesztelése, most azonban a Que Choisir című lapnak lehetősége nyílt arra, hogy ránctalanító krémekkel párhuzamosan próbálják ki az Essensis hatékonyságát.
A három hónapon át tartó vizsgálatban száz önkéntes vett részt. A résztvevőket öt csoportra osztották. A csoportok a következőek:
1. Napi egy Essensis
2. Napi 2 Essensis (Danone által ajánlott mennyiség)
3. Napi egy normál joghurt
4. Napi két normál joghurt
5. Korábbiakhoz hasonló étkezés.
Az étkezési szabályok mellett a résztvevő nőket megkérték arra, hogy naponta használják az általuk legjobbnak tartott hidratáló krémet. Az eredmény egyértelmű: a hidratáló krém használata szignifikáns különbséget eredményezett, az Essensis fogyasztása viszont nem hozott látható javulást. Az eredményekre támaszkodva a fogyasztóvédelmi lap az Európai Bizottsághoz fordul, kérve, hogy szigorítsák a funkcionális élelmiszerekre vonatkozó szabályokat.
Ez alapján a hatástanulmányban a cégeknek pontosan meg kellene jelölniük a hatást, az ezt kiváltó összetevőket és azt is, mit tekintenek szignifikáns különbségnek. Emellett a Que Choisir megtiltaná a termékekkel kapcsolatos pontatlan meghatározásokat. A hirdetésekre vonatkozó követelményeket a szervezet kérése szerint az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (Efsa) szabná meg és azok betartását a nemzeti hatóságok még a cég kommunikációjának megkezdése előtt ellenőriznék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.