BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Belülről táplálni a bőrt?" Kínos Danone kijelentés

Egy francia fogyasztóvédelmi magazin kipróbálta, valóban belülről táplálja-e a bőrt a Danone Essensis nevű joghurtja: az eredmény negatív, a szervezet a funckionális élelmiszerekre vonatkozó uniós szabályok szigorítását kezdeményezi.

A Danone jelmondata szerint az Essensis néven kapható joghurt "belülről táplálja a bőrt, ami ezáltal szebbé és egészségesebbé válik." A francia fogyasztóvédelmi szervezeteknek eddig nehézséget okozott a termék tesztelése, most azonban a Que Choisir című lapnak lehetősége nyílt arra, hogy ránctalanító krémekkel párhuzamosan próbálják ki az Essensis hatékonyságát.

A három hónapon át tartó vizsgálatban száz önkéntes vett részt. A résztvevőket öt csoportra osztották. A csoportok a következőek:

1. Napi egy Essensis
2. Napi 2 Essensis (Danone által ajánlott mennyiség)
3. Napi egy normál joghurt
4. Napi két normál joghurt
5. Korábbiakhoz hasonló étkezés.

Az étkezési szabályok mellett a résztvevő nőket megkérték arra, hogy naponta használják az általuk legjobbnak tartott hidratáló krémet. Az eredmény egyértelmű: a hidratáló krém használata szignifikáns különbséget eredményezett, az Essensis fogyasztása viszont nem hozott látható javulást. Az eredményekre támaszkodva a fogyasztóvédelmi lap az Európai Bizottsághoz fordul, kérve, hogy szigorítsák a funkcionális élelmiszerekre vonatkozó szabályokat.

Ez alapján a hatástanulmányban a cégeknek pontosan meg kellene jelölniük a hatást, az ezt kiváltó összetevőket és azt is, mit tekintenek szignifikáns különbségnek. Emellett a Que Choisir megtiltaná a termékekkel kapcsolatos pontatlan meghatározásokat. A hirdetésekre vonatkozó követelményeket a szervezet kérése szerint az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatóság (Efsa) szabná meg és azok betartását a nemzeti hatóságok még a cég kommunikációjának megkezdése előtt ellenőriznék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.