BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Budapest külső" - Fapados budapesti reptér épül 2010-re

Néhány éven belül nagy versenyt támaszthat Feriheggyel szemben két új vidéki repülőtér, ám kérdés, hogy egymást nem ölik-e meg a konkurenciaharcon - írja a Figyelő.

Szeptember közepén leszállította a Budapest-Párizs útvonalra szóló jegyei árát a Wizz Air. Amióta ugyanis a SkyEurope kivonult Ferihegyről, és a Wizz Air efyedüli diszkontcég maradt ezen az útvonalon, fapados mércével mérve általában igencsak magas áron kínálta a jegyeket. A változást a konkurencia újbóli megjelenése okozta: az EasyJet ugyanis bejelentette, hogy belép a magyar és a francia főváros közötti útrvonalra, ráadásul - a Wizz Airrel ellentétben – központi reptérre viszi az itasokat, naponta kétszer.

A szállítók közötti verseny fokozódása eddig nem volt jellemző, ezért izgalmas fejleménynek tekinthető a fapadosok itteni piacán. Ennél sokkal nagyobb a tétje annak a küzdelemnek, amelynek során elsől majd, hogy hol lehet „Budapest külső” vagyis a főváros másodlagos repülőtere. Az európai fapados cégek közül kettő kimondottan a városoktól távolabb fekvő, de nagyon olcsó légi bázisok használatát preferálja. Éppen e két cég – a Wizz Air és a Ryanair – a budapesti fapados front első, illetve harmadik helyezettje. Nálunk azonban, jobb híján, kénytelensk Ferihegyet igénybe venni.

Természetesen mindkét társaság hangos kritikusa annak, hogy Ferihegy monopolhelyzetben van, s ezért az, aki a magyar fővárost akarja szolgálni, kénytelen megfizetni az egyetlen reptér igen magas díját. Nem csak a magyar utasoknak, de a magyar turizmusnak is jót tenne egy másik főváros környéki reptér, s most ez úgy tűnik, ez két éven belül megvalósulhat. Ráadásul nagy versenyfutás kezdődött: két helyszín is Ferihegy fapados alternatívája kívánlenni 2010-től.

Ehhez egyelőre a Nagygyörgy Tibor és Nyíri Viktor befektetőpáros nevével fémjelzett börgöndi beruházás áll a legközelebb, bár hivatalos kommunikáció szintjén a magyar, angol és amerikai befektetők tőkéjéből tervezett szentkirályszabadkai légikikötő is a 2010-es rajtot célozta meg.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.