A javulást a latin-amerikai és az ázsiai értékesítés hozta, és az első háromnegyed év átlagában nőtt a kereslet a professzionális termékek iránt is - habár a harmadik negyedben ez romlott kissé az egy évvel korábbihoz viszonyítva.
Továbbra is terhelik a céget a szerkezet-átalakítás költségei, és a fő piacok gyengék: Európában egész évben a háztartási gépek keresletének 1,2 százalékos csökkenésére, Észak-Amerikában a piac 5-8 százalékos szűkülésére számítanak a cégnél, habár az új termékek észak-amerikai bevezetését jónak tartják, és az árak emelése is ellensúlyozza a kereslet gyengeségét. Európában mind a mennyiség, mind a cég árai csökkennek.
A nettó bevétel az első félévben 25,587 milliárd svéd korona volt, 0,8 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 25,785 milliárdnál, a harmadik negyedben a bevétel, 26,349 milliárd korona, már csak 0,1 százalékkal maradt el az egy évvel azelőttitől.
Az Electrolux összesen 470 millió eurót kíván fordítani lengyelországi, romániai és magyarországi kutatás-fejlesztési és gyártó kapacitásainak modernizálására és bővítésére. A kelet-európai fejlesztésekre szánt összeg felét az Európai Befektetési Bank (EIB) hitelezi. Október elején közölték, hogy az Electrolux 3,5 milliárd forintos fejlesztést hajt végre magyarországi gyáraiban, így a jászberényi üzemekben éves szinten mintegy 370 ezer termékkel, a nyíregyházi gyárban várhatóan 80 000 hűtőszekrénnyel gyártanak majd többet 2009-től.
Tavaly a magyarországi Electrolux Lehel Kft. 200 milliárd forintot elérő bevételt tervezett, a bevétel végül 11,2 százalékos növekedéssel 201,1 milliárd forint volt a 2006-os 180,9 milliárd forint után, amely 24,6 százalékkal haladta meg a 2005-öst.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.