"Elsősorban kis fényes tárgyakra összpontosítottunk és nem a felhasználói élményre" – idézi a Motorola vezérigazgatójának önkritikus nyilatkozatát a New York Times. Sanjay K. Jha mindezt a cég elszomorító negyedéves jelentésének közzététele kapcsán mondta. A Motorola 2009 karácsonyára új, a Google Android operációs rendszerére épülő okostelefont szeretne piacra dobni, más modellekben továbbra is használnák a Microsoft szoftverét.
A Motorola célja, hogy a legnépszerűbb cégekkel: a Blackberry-t gyártó Research in Motionnal és az Apple-lel vegye fel a versenyt. A valaha piacvezetőnek számító Motorola éppen azért maradt le a versenytársak mögött, mert nem tervezett okostelefonokat. A legnagyobb sikert a 2006-os Razr jelentette, de a Motorola később nem rukkolt elő friss koncepcióval.
Motorola csaknem 400 millió dollárt veszített az elmúlt negyedévben és majd ötezer dolgozójától vált meg az év első kilenc hónapjában. A vezérigazgató bejelentésével kapcsolatban a Nielsen elemzője úgy nyilatkozott: a Motorolának végső soron mindenképpen jól tervezett telefonokkal kell piacra lépnie.
Mint mondta, azzal, hogy a Google és a Microsoft operációs rendszerét veszi használatba, a cég elismerte, hogy saját szoftvere egyáltalán nem megfelelő. Jha "végre belátta, hogy micsoda zűrben van a Motorola" – jelentette ki Roger Entner elemző.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.