BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

"Felhasználói élmény helyett kis fényes tárgyakra figyeltünk"

Veszteségei miatt a Motorola mintegy háromezer dolgozójától válik meg. A cég a jövő évet olyan okostelefonok fejlesztésére fordítja, amelyek valóban érdeklik a vásárlókat.

"Elsősorban kis fényes tárgyakra összpontosítottunk és nem a felhasználói élményre" – idézi a Motorola vezérigazgatójának önkritikus nyilatkozatát a New York Times. Sanjay K. Jha mindezt a cég elszomorító negyedéves jelentésének közzététele kapcsán mondta. A Motorola 2009 karácsonyára új, a Google Android operációs rendszerére épülő okostelefont szeretne piacra dobni, más modellekben továbbra is használnák a Microsoft szoftverét.

A Motorola célja, hogy a legnépszerűbb cégekkel: a Blackberry-t gyártó Research in Motionnal és az Apple-lel vegye fel a versenyt. A valaha piacvezetőnek számító Motorola éppen azért maradt le a versenytársak mögött, mert nem tervezett okostelefonokat. A legnagyobb sikert a 2006-os Razr jelentette, de a Motorola később nem rukkolt elő friss koncepcióval.

Motorola csaknem 400 millió dollárt veszített az elmúlt negyedévben és majd ötezer dolgozójától vált meg az év első kilenc hónapjában. A vezérigazgató bejelentésével kapcsolatban a Nielsen elemzője úgy nyilatkozott: a Motorolának végső soron mindenképpen jól tervezett telefonokkal kell piacra lépnie.

Mint mondta, azzal, hogy a Google és a Microsoft operációs rendszerét veszi használatba, a cég elismerte, hogy saját szoftvere egyáltalán nem megfelelő. Jha "végre belátta, hogy micsoda zűrben van a Motorola" – jelentette ki Roger Entner elemző.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.