A Honda 41 százalékos profit csökkenésről számolt be kedden megjelenő negyedéves jelentésében. A veszteség oka a csökkenő eladás és az erősödő jen – írja az AP. Japán második legnagyobb autógyára eddig kitartott, mivel üzemanyag-takarékos Civic és Accord modelljei állták a versenyt, különösen az amerikai benzinfalókkal szemben.
Most azonban ez a helyzet is változott: az Egyesült Államokban tizenöt éves mélypontra zuhantak a Honda eladásai. A rosszabb negyedéves eredmények hatására a gyár 19 százalékkal csökkentette a teljes évre vonatkozó profit kilátásait. A cég növekvő pesszimizmusát jelzi, hogy ebben az évben már másodszor csökkenti le az év végéig tervezett jármű eladásait, a Honda jelenleg 4.08 millió autó eladására számít a március végén befejeződő üzleti évben.
A vállalat illetékesei szerint az eddigi jó tűrőképességet a rugalmas struktúrának és az autók alacsony fogyasztásának köszönhetik. A pénzügyi válság és a növekvő alkatrész árak azonban a Hondát is kellemetlenül érintik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.