A tíz középkategóriás autó még az idén, a két felső kategóriás kocsi pedig a jövő év elején érkezik a tárcához. A minisztérium az autókhoz – listaárukhoz képest – 12,7 millió forinttal olcsóbban jutott, összesen 78 milliót fizetett értük. Az idén augusztusban kiírt közbeszerzési pályázat elbírálásakor a tárca különös figyelmet fordított arra, hogy a személyautókat több forgalmazótól szerezze be.
A felső kategóriás személyautókra kiírt pályázat nyertese a Toyota Motor Hungary Kft. lett: a cég két Lexus GS 450 h. típusú autót szállít a minisztériumnak. A középkategóriás autókra kiírt pályázatot a Duna Autó Zrt. nyerte, így hamarosan tíz hibrid hajtású Honda Civic-kel bővül a zöld tárca autóparkja.
A tárca jelenleg Audi és Volkswagen típusú autókat használ, ezeket cseréli most kisebb, kevesebb üzemanyagot igénylő kocsikra. Emellett a gépkocsipark fenntartási költségei is jelentősen csökkennek. A KVM által jelenleg használt felső kategóriás gépkocsikhoz képest, az új hibrid meghajtású autók akár 40 százalékkal kevesebb szén-dioxidot engednek a légkörbe. Egyes számítások szerint egy hibrid személygépkocsi – vásárlási és fenntartási – összköltsége 18 százalékkal kisebb, mint egy hasonló teljesítményű benzines járműé.
A tárca autóparkjának átlagos futásteljesítménye magasabb a kormányzati átlagnál, a járművek átlagosan 154 ezer kilométert futottak, a felső vezetők autói ennél is többet, több mint 170 ezer kilométert tettek meg, köztük több olyan is akad, amelyik 200 ezer kilométer fölött futott. Az elöregedett – átlagosan 5 évnél idősebb – járművek műszaki állapotára jellemző, hogy fenntartási-szervizelési költségük is egyre magasabb.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.