A felmérés résztvevőinek többsége fontosnak tartja ugyan partnerei minősítését, ugyanakkor a megkérdezetteknek mindössze 2 százaléka minősíti partnereit legalább félévenként.
Ha a vállalkozó új ügyfélre talál a – lassuló gazdaság szűkülő piacain zajló – erősebb versenyben, az üzlet reményében eldobja kockázatérzékenységét – állítja Dercze Zoltán a Coface Hungary országigazgatója.
A hazai cégek több mint kétharmada személyes kapcsolatok vagy korábbi tapasztalatai alapján minősíti partnereit. A megkérdezettek 30.6 százaléka nyilatkozott úgy: a cégbírósági adatok alapján ítél meg egy adott céget – az objektív adatforrások közül ez érte el a legmagasabb arányt. A piaci információ és az internet szintén fontos alapot nyújtanak a hazai piaci szereplők szerint. Független, specializálódott céginformációs szolgáltatást csak a válaszadók bő 15 százaléka használ a partnerek megítélése céljából.
A Coface évente több, mint 50 ezer hitelminősítést készít. Eddigi tapasztalataik azonban igen riasztóak, hiszen az ügyfeleik megbízásából bevizsgált cégek három százaléka már akkor felszámolás alatt állt, amikor vevőként jelentkezett valamelyik ügyfelüknél. 2007-ben a minősített cégek további négy százaléka nem volt hitelképes, azaz csak nulla forintos hitelkeretet kaphat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.