A létszámcsökkentést önkéntes alapon, például nyugdíjazásokkal kezdik, később, ha szükség lesz, kötelező elbocsátásokat is elrendelnek decemberben. Az elbocsátások csak a nem szakszervezeti munkaerőt érintik. A nagyságra harmadik amerikai autógyár, a Chrysler - amelynek jelenleg 18 500 fehérgalléros alkalmazottja van - múlt hónapban ezer munkást bocsátott el. A cégnek már a "nem elsőrendű válság" előtt is sok gondja volt, és amikor a helyzet nehezedett, a német Daimler túladott rajta.
A Chrysler mostani tulajdonosa, a Cerberus Capital Management pénzügyi befektető csoport is tárgyalásokat folytat a cég eladásáról vagy arról, hogy egybeolvasztják egy másik autógyárral.
Bajban a francia autóipar is
Franciaországban a válság miatt átmenetileg leállnak a Renault-gyárak. Egyelőre csak úgynevezett technikai szünetről van szó, ami várhatóan érinti majd az autóipari óriás spanyolországi összeszerelő üzemét is. Az év utolsó negyedében húszszázalékos termeléscsökkenésre számít a cég vezérkara. A másik nagy francia autógyártónál, a Peugeot-Citroennél is készülőben van egy válságkezelő akcióterv, és szintén csökkentették a termelést.Egyeztetések zajlanak egyfelől a legnagyobb amerikai autógyárral, a General Motorsszal, másfelől a japán Nissan Motorral és annak 44 százalékos tulajdonosával, a francia Renault-val.
A Chrysler a kisteherautók és a kisbuszok iránti megcsappant kereslet miatt szeptemberben csökkentette a Dodge Ram pickup teherautók termelését, október végétől a kisbuszgyártást is visszafogja.
Bob Nardelli, a Chrysler vezérigazgatója közölte: az eladások csökkenése miatt át kell szabni a céget, új, hatékonyabb üzletvezetésre van szükség. A vállalat a közeljövőben további, nem részletezett költségcsökkentő lépéseket tervez.
Az amerikai fogyasztók szeptemberben kevesebb mint 1 millió új autót vásároltak, ez utoljára 15 éve fordult elő. A Chrysler értékesítése múlt hónapban 33 százalékkal csökkentek az egy évvel ezelőttihez képest, októberben több mint 40 százalékos visszaesés várható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.