Az egyes iparágak esetében azonban jócskán van különbség: a legtöbb elkötelezett dolgozót a gyógyszeriparban tevékenykedő cégek kötelékében találjuk, az itt állásban lévők közel háromnegyede dolgozik szívesen, s ez az eredmény megközelíti a legjobb munkahelyek eredményét. Tízből minden hatodik ember elkötelezett azok közül, akik a munkaerő-közvetítéssel, személyzeti tanácsadással foglalkozó vállalatoknál dolgoznak, ettől az eredménytől csak kicsivel maradnak el az FMCG-élelmiszerszektor vállalatai.
Az elkötelezettség a közműszektor vízszolgáltatással foglalkozó cégeinél lényegesen az országos átlag alatt marad, 39 százalékos, ezt nem sokkal haladja meg a kereskedelemmel foglalkozó cégek eredménye.
Eltérő vélemények. A magyar munkavállalók közel fele érzi úgy, meg tudja teremteni a munkája és magánélete közötti egyensúlyt, ebben a kérdésben tapasztalható a legkisebb eltérés a különböző iparágakban dolgozók vélemények között. A legelégedetlenebbek ezzel a kérdéssel a kereskedelemben foglalkoztatottak, közülük alig több mint minden harmadik dolgozó érez erre lehetőséget, míg a legoptimistábban ebben a kérdésben az IT-szektorban és a biztosítóknál dolgozók nyilatkoznak.
A legnagyobb különbség az iparágak között a vállalat munkaerővonzó képességének megítélésében mutatkozik. Míg minden második magyar véli úgy, hogy vállalata vonzó munkahely a tehetséges dolgozók számára, kifejezetten elégedetlenek ezzel a termelésben, a vízműveknél és a kereskedelemben dolgozók.
A gyógyszeripari szektor dolgozói optimistábbak, mint az országos átlag. Az iparág alkalmazottai igazán örülnek, mivel a főnöküktől sok erkölcsi elismerést kapnak, elégedettek a teljesítményértékelési rendszerrel, fizetésük versenyképességével, valamint a rendelkezésükre bocsátott munkaeszközökkel. Eredményeik néhány kérdésben azonban alig haladják meg az országos átlagot, ezek az állásbiztonság, munka/magánélet egyensúly, valamint a hosszú távú maradási hajlandóság.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.