A turisták várhatóan ritkábban utaznak, s ez alatt az idő alatt minőségi szálláshelyet és kiszolgálást igényelnek. Ez utóbbiban a magyar szállodaipar és vendéglátás nem éppen erős, annak ellenére, hogy egy turista benyomásait 80 százalékban a személyzet és csak 20 százalékban a környezet és felszereltség határozza meg – hangsúlyozta lapunknak a szakember. A benyomás pedig meghatározó, hiszen ezek alapján ajánlanak egy-egy desztinációt, illetve hotelt másoknak. Azok a szolgáltatók, amelyek ezt nem veszik figyelembe, s képtelenek a vendégek megtartására, a gazdasági körülmények hatására tömegével mehetnek tönkre.
Hasonló tendencia folyik az alacsonyabb kategóriás szállodák piacán hazánkban: a két vagy ennél kevesebb csillagot viselő hoteleket főként alvásra használják. A turisztikai trend – főleg a belföldi utazók körében – a wellness felé tolódott, így szinte kizárva a vendégforgalomból a vizes szolgáltatás nélküli házakat. A magyar idegenforgalom számára az jelenti a legnagyobb veszélyt, hogy még mindig olcsó desztinációként tartják számon – válaszolt a Világgazdaság kérdésére Robert Rogner, a hévízi Rogner Hotel & Spa Lotus igazgatója. E szerint a legfontosabb, hogy a hazai szállodák és turisztikai szolgáltatók a valódi minőségre helyezzék a hangsúlyt.
A prémium szolgáltatások sikerét a nemzetközi szállodai tendenciák is igazolják: hihetetlen népszerűségnek örvendenek a divatvilágban ismert tervezők nevével fémjelzett szállodák, mint az Armani Hotels, Bulgari és a Palazzo Versace Hotel. S egyre több hívet szereznek a környezetbarát, úgynevezett green hotelek is.
Az idegenforgalmat 1995 óta világszerte folyamatos növekedés jellemezte, ez 2007 végéig évente 4,2-4,5 százalék körüli bővülést jelentett, ezenfelül a múlt év kivételesnek bizonyult világszerte: a turizmus forgalma 6 százalékkal bővült. A 2008-as adatok azonban kevésbé biztatóak: bár az év első hat hónapja még közel 4 százalékos bővülést mutatott, a főszezonnak számító július és augusztus már jócskán alulteljesített, júliusban világszerte mindösszesen egyszázalékos növekedést ért el az iparág. A kevésbé kedvező adatok mellett bizonyos tendenciák mégis optimizmusra adnak okot, mint például az ázsiai országokban rejlő potenciál, hiszen Kína vagy India újabb dinamikát adhat, valamint kedvező jelként értékelik a szakemberek, hogy az utazás ma már inkább a hétköznapok része, semmint luxus. A következő években nagyobb befektetésre lesz szükség a minőségi munkaerőképzés, a kutatás és innováció, valamint a márkaépítés terén – foglalta öszsze a konferencián Arthur Oberascher, az Európai Turisztikai Bizottság elnöke.
Az év első kilenc hónapjában a külföldi vendégek magyarországi fogyasztása 14 százalékkal, 815 milliárd forintra emelkedett az előző év ugyanazon időszakához képest – áll a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb beszámolójában. Összesen 31 millió látogató érkezett Magyarországra, s 78 millió napot töltött el nálunk. A külföldiek egynapos látogatásából származott a bevételek 29 százaléka, ez tavalyhoz képest 28 százalékos növekedést jelent.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.