"Egy hagyományos üzemanyagon alapuló gyártási modell számunkra elfogadhatatlan. Olyan modellre van szükségünk, amely a jövő felé mutat, ez az elektromos autókat jelenti" – idézi a Washington Post. Charles E. Schumer szenátor nyilatkozatát. Barack Obama és a szenátorok többsége "fenntartható" autóipart vizionál, csakhogy ez a fenntartható gyártás egyúttal veszteséges is.
Az autógyártók még mindig nem dolgoztak ki olyan technológiát, amellyel nyereségessé tudnák tenni az elektromos, illetve hibrid autókat. A Toyota Prius-t több mint egy évtizede forgalmazzák és sikertörténetnek tartják, holott minden eladott darab veszteséget termel. A General Motors Volt néven tervezi forgalomba hozni hibrid modelljét, de az akkumulátor magas ára biztosan veszteségessé teszi majd az elkövetkező pár évben.
"Hogy megoldják-e a Volttal kapcsolatos technikai problémákat? Tíz éven belül biztosan. De hogy erre építhetnek-e a túlélésüket jelentő öt évet? Valószínűtlen. Ezt az időszakot hagyományos modellekkel lehet csak átvészelni" – elemezte a GM helyzetét Maryann Keller autóipari elemző.
A Kongresszus már leszögezte: biztosítékot kér az autógyártóktól arra, hogy a jövőben folyósítandó állami támogatást környezetkímélő modellek fejlesztésére fordítják. Ezt erősítette meg Barack Obama is, aki a 60 Minutes-nek adott interjújában azt mondta: tudni akarja, hogy az állami segély felhasználása vezet valahova.
Viszont semmi nem garantálja, hogy ez az elképzelt új üzleti modell beválik majd. A jelenlegi számítások szerint az elektromos hajtás átlag 8 ezer dollár (1.6 millió forint) plusz költséget jelent majd autónként, amelyet az amerikai vásárlók többsége bizonyára nem engedhet meg magának.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.