McCann több előadást is tartott a napokban Magyarországon. "A válság arra jó, hogy – mint az amerikaiak mondják – "nagytakarítást végezzünk a házban". A romló gazdasági helyzetben ugyanis mindenki szó szerint ugyanazt akarja, ugyanazt kérdezi: "Hogyan csökkentsem a költségeket? " Látszólag elég egyszerű dologról van szó, de csak látszólag. Hosszú évek óta hangsúlyozom az előadásokban, hogy a vállalatok beruházásainak mintegy 60 százaléka az emberekbe megy" – mondja az alelnök.
Szerinte "Válság idején keresettek vagyunk, mert az üzenet, amit hozunk, meglehetősen érdekes. Tudja, én Írországból származom, és ott az elmúlt tíz évben hatalmas fellendülést élt át az ország. Nos, amíg tartott a boom, kétszeres erőfeszítéssel kellett dolgoznunk. Amíg nőttek az eladások, a cégeknek ott volt az egyszerű út: ha kétszer annyit adtak el, akkor megduplázták az eladással foglalkozók létszámát. A nehezebb az, amit mi teszünk: elemezni, valójában mi történik.
Kideríteni, kik a legjobbak. Sok helyen válogatás nélkül lépnek, hogy – mint egy vezérigazgatótól hallottam – »Lehetővé tegyék az alkalmazottaknak, hogy máshol kamatoztassák képességeiket.« Ez volt a könnyebb, de a klienseink most arról kérdeznek bennünket, »Hogyan tudhatjuk meg, ki a jó és a ki a gyengébb, kit szabad és kit nem szabad elbocsátani?«"
Az állásinterjúk tesztjeinek általánosíthatóságáról 1977-ben született meg Schmidt és Hunter tanulmánya szervezetpszichológiai szempontok szerint. Deiric McCann erre hivatkozik, pontosabban a statisztikai törvényszerűségekre.
A két kutató 85 év vállalati adatait elemezve arra a következtetésre jutott, hogy bármely szakmában, bármely iparágban dolgozók 68 százaléka átlagos teljesítményt nyújt, 16 százalék pedig az átlag alatt teljesít. Átlag fölötti teljesítményt ugyancsak mintegy 16 százalék nyújt. Ha a menedzsment semmit sem tesz, akkor így működik a dolog. Az alulteljesítők, akik 90 százaléknál kevesebbet produkálnak, ugyanolyan lehetőségeket és fizetést kapnak, mint a kiemelkedően teljesítők.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.