BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egy saját laptop és egy a szegény gyerekeknek, 90 ezerért

A One Laptop Per Child program új lendületet vehet azzal, hogy a legnagyobb médiavállalatok ingyen adnak reklámidőt a jótékonysági akció népszerűsítésére.

A One Laptop Per Child (egy gyerek, egy laptop) program lényege, hogy minél több, speciálisan kifejlesztett, XO típusjelű noteszgép jusson el a harmadik világban élő gyerekekhez.

Ezek a számítógépek ütésállóak, képernyőjük a tűző napon is leolvasható és akár kurblizással is fel lehet tölteni akkumulátoraikat. Jelenleg 31 országban 500 000 készülék működik és segít a gyerekek tanulásában többek között Ruandában és Kambodzsában – tudósít a New York Times.

Az akció vezetője, Nicholas Negroponte bejelentette: még félmillió laptopnak kell célba érkeznie a jövő év elején. Az akció sikere érdekében az OLPC program a legnagyobb televízió csatornákon bíztat részvételre. A News Corporation, a CBS és a Time Warner is csatlakozott a küldetéshez, így a hozzájuk tartó tévék ingyen adnak reklámidőt a programnak.

Ha valaki szeretne részt venni, egy laptopnak megfelelő, 200 dolláros összeget adományozhat az Amazon aloldalán. Vagy ha maga is szeretne egy gépet, 400 dollárért (90 ezer forint) vásárolhat egyet saját használatra, úgy, hogy a másik 200 dollárért a szegény gyerekek kapnak egy laptopot.

Az OLPC program illetékesei Yoko Onoval is tárgyalnak arról, hogy egy jövőbeni kampány során John Lennon képeit használnák fel a reklámokban, amelyek a digitális szakadék áthidalásáról szólnának.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.