A szakember elmondta, hogy a Hídépítő Zrt.-vel hónapok óta folytatott tárgyalások sikerrel zárultak, s megtalálták azt a megoldást, ami biztonságos, költséghatékony és a legelőnyösebb a fővárosi önkormányzat számára.
„A Hídépítő felgyorsította a munkálatokat, s nemrég olyan megoldást is talált, ami lehetővé teszi, hogy a Duna alá benyúló peronalagutak a legbiztonságosabban épüljenek meg” – jegyezte meg az igazgató. Hozzátette, hogy már nemcsak az állomás területein, hanem a folyó medréhez közel is jól haladnak a munkálatok. Műszakilag mindez azt jelenti, hogy a kivitelező a Duna alá benyúló 40 méteres peronalagutakat mintegy 20 méterrel eltolja a Kálvin tér felé, hogy a kockázatos munkálatok a folyó medrétől minél távolabbra kerüljenek.
A megoldás lényege, hogy a majdani alagutak fölött, de a Duna alatti részen egy csövekből álló védőernyő épül, amely megakadályozza a vízbetörést, a földomlást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.