Az Európai Bizottság e feltételekkel engedélyezte, hogy az osztrák RCA és a GySEV Zrt. konzorciuma 102,5 milliárd forintért megvásárolhassa a MÁV Cargo Zrt-t. Az eladó MÁV Zrt. 2007. november 27-én hirdette ki a MÁV Cargo 100 százalékos részvénycsomagjára kiírt pályázat végeredményét, mely szerint a fenti konzorcium lett a győztes.
A részvény-adásvételi szerződést január 2-án írták alá. Eszerint az RCA megszerzi a MÁV Cargo 85,5 százalékát, a GYSEV Zrt. pedig a MÁV Cargo részvényeinek 9,5 százalékát. A fennmaradó 5 százalékot a MÁV Cargo dolgozóinak ajánlják fel részvényvásárlási program keretében. A tranzakciót 2008. január 15-én az ÖBB Holding AG jelentette be az osztrák és a magyar versenyhatóságnak.
Ezzel párhuzamosan folyt az Európai Bizottság előzetes vizsgálata is, melynek eredményeként február 22-én az EU versenypolitikai főigazgatósága levélben arról tájékoztatta az ÖBB Holding AG-t és a Gazdasági Versenyhivatalt (GVH), hogy az érintett társaságok összesített árbevételének nagysága miatt a tranzakció jóváhagyása az Európai Bizottság hatáskörébe tartozik. Emiatt a felek a GVH-nál összefonódási kérelmüket haladéktalanul visszavonták, a GVH pedig saját eljárását megszüntette.
Az Európai Bizottsághoz 2008. augusztus 25-én nyújtotta be a RCA a MÁV Cargo megvásárlására vonatkozó fúziós kérelmét. 2008. október 6-án és 7-én a Bizottság új információkhoz jutott a tranzakcióval kapcsolatban, melyek anyagi változást jelentettek a beadványban foglaltakhoz képest, így jelentős hatással lehettek a tranzakció megítélésére. (Azt, hogy egészen pontosan milyen információkról volt szó, a bizottság mindeddig nem hozta nyilvánosságra.) A változások vizsgálata illetve hatásuk értékelése érdekében a bizottság október 7-ét nyilvánította a vizsgálat új kezdő időpontjának, hiszen ekkor kapott meg minden releváns információt. A fúzióban érdekelt felek 2008. november elején kötelezettségvállalásokat közöltek a bizottsággal. A testület végül ezek figyelembevételével hozta meg feltételekhez kötött, de jóváhagyó döntését 2008. november 25-én.
Megállapította: a magyar MÁV Cargo és az osztrák RCA tevékenysége egyaránt a vasúti teherszállításra és a szállítmányozási szolgáltatásokra terjed ki. Ezért csak akkor engedélyezi a magyar társaság megvásárlását, ha a RCA kötelezettséget vállal a GySEV-hez (Raaberbahn) fűződő szerkezeti kapcsolatainak felszámolására és szerződéses kapcsolatainak felülvizsgálatára. A Bizottság arra a következtetésre jutott, hogy az említett kötelezettségvállalások szerint módosított ügylet nem fogja jelentősen korlátozni a hatékony versenyt az Európai Gazdasági Térségben vagy annak bármely jelentős részén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.