Évek óta tart a vita a Túró Rudi-piacon, nevezetesen, előjöhet-e a maga Ilka Rudolfjával Ilka Gábor családi vállalkozása, avagy ilyen névvel felejtse el a hűtött túródesszertet, mert az összetéveszthető a Milkával.
A pécsi testvérpár családi nevük alapján Ilka Rudolfnak nevezte el az édességet, amelynek az akkori csomagolása kék volt, s az Ilka Rudolf felirat mellett egy kék-fehér tengeri malac volt látható. Az egyik cég próbaképpen csaknem százezer darabot le is gyártott Ilka Rudolfból – tudósít a Népszabadság.
Az Ilka és Társa Bt. 2005-ben kérte a Magyar Szabadalmi Hivatalnál a kék alapon kék-fehér csíkos tengeri malacos Ilka Rudolf védjegyként való bejegyzését. A Milka csokit gyártó Kraft Foods Schweiz Holding AG azonban felszólalt a védjegy lajstromba vétele ellen. A hivatal elutasította a bejegyzési kérelmet. Az indoklás szerint a Milka és az Ilka szavak csupán egyetlen betűben különböznek egymástól, ami "magas fokú" hasonlóságot eredményez.
Ilkáék ezután indítottak pert a Kraft Foods ellen, s a Fővárosi Bíróságon hétfőn kezdődött perben a szabadalmi hivatal határozatának megváltoztatását kérték. Álláspontjuk szerint kizárólag a családnevüket kívánták használni, s nem arra törekedtek, hogy összetéveszthető legyen a Milkával.
A Fővárosi Bíróság elutasította Ilka Gáborék kérelmét. Az indoklás szerint az asszociációs kapcsolat megállapítható. A testület utalt arra az európai bírósági gyakorlatra, miszerint a jó hírű védjegy esetében az összetéveszthetőséghez elegendő a hasonlóság alacsonyabb foka is, így a védjegy védelmet élvez. Ami pedig a családnévre való hivatkozást illeti, a bíróság leszögezte: a kérelmet az Ilka és Társa Bt. nyújtotta be, azonban egy gazdasági társaság nem hivatkozhat a családnévre.
- A döntés ellen fellebbezést fogunk benyújtani a Fővárosi Ítélőtáblához. Az édesipari piacon pedig mindenképpen meg fogunk jelenni egy termékkel, amelynek egyelőre sem az összetevőit, sem a csomagolását nem kívánjuk nyilvánosságra hozni - mondta érdeklődésünkre Ilka Gábor.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.